همشهری آنلاین: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر دشمنان ایران دست به کارهای نابخردانه بزنند شناسنامه سیاسی شان برای همیشه باطل خواهد شد.

عباس محمد حسنی

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) افزود: ارتش جمهوری اسلامی با تقویت بنیه دفاعی، اعتقادی، بصیرتی و انقلابی گری خویش در کنار سایر نیروهای مسلح به ویژه سپاه قدرتمند تبدیل به قدرت بازدارنده ای شده که هرگونه ابتکار عمل را از دشمن گرفته و اگر دشمنان ایران گرفتار خطاهای محاسباتی شده و دست به اقدامات نابخردانه بزنند شناسنامه سیاسی شان برای همیشه باطل خواهد شد و حتی فرصت صدور شناسنامه سیاسی المثنی هم از آنها گرفته خواهد شد.

وی در ادامه به تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در 24 مهر سال 1358 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و تدابیر حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: ماموریت این سازمان کمک به پرورش ارتشی مکتبی، مردمی، انقلابی و جهادی بود.

محمدحسنی تصریح کرد: با نگرش به اظهار رضایتمندی مقام معظم رهبری نسبت به کارکرد ارتش و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ما معتقدیم تا حدود چشمگیری در انجام ماموریت محوله موفق ظاهر شده ایم.

وی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند ارتش ما ارتش حزب الله است و ارتش شجره طیبه است و در جایی دیگر فرمودند نقش شما در رسیدن ارتش به نقطه مطلوب بسیار مهم و ارزشمند است، البته کارنامه جهادی و دینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانگر موفقیت سازمان عقیدتی سیاسی در انجام ماموریتش است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به برخی از کارهای مهم صورت گرفته توسط این سازمان اشاره کرد و گفت: تقدیم 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ مکتب و میهن اسلامی، همکاری موثر و راهبردی ارتش با مدافعان حرم و اصرار جمع پرشماری از ارتشیان برای حضور در خط مقدم دفاع از حرم ائمه عصمت و طهارت (ع) از جمله این اقدامات است البته به دلیلی مسئولان نظام اجازه حضور ارتش را نداده اند و اگر چنین اجازه ای صادر شود شما می توانید همه ارتش را در جبهه مقاومت حاضر ببینید.

وی تصریح کرد: در ارتش هزاران فعال قرآنی وجود دارد که از این تعداد متجاوز از 20 هزار چهره قرآنی در 36 مسابقه سراسری قرآن کریم ارتش شرکت فعال داشتند که 9 هزار و 495 نفر از آنها از یک جزء تا 30 جزء حافظ قرآن کریم هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در عرصه روایت و حدیث هم ارتش نقش فعالی دارد، اظهار داشت: تاکنون هفت دوره مسابقات حدیث با شرکت بیش از 20 هزار نفر از کارکنان و خانواده های آنان برگزار شده است، تشکیل بیش از هفت هزار کلاس قرآن در سطوح مختلف در روزهای سه شنبه هر هفته در طول سال و افزایش سال به سال معتکفان که سال 96 تعداد آنها از 20 هزار معتکف گذشت، از دیگر کارهای مهم صورت گرفته توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی است.

محمدحسنی افزود: با حضور 600 روحانی ثابت و استخدام شده دائمی و دهها روحانی مدعو یکی از باشکوه ترین نماز جماعت در سطح کشور در میان پایگاه ها و پادگان ها و کوی های سازمان متعلق به ارتش صورت می گیرد.

کد خبر 384920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha