مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تخت مراقبت‌های ویژه کودکان در ایران کم است و این وضعیت باعث مراجعه زیاد مردم به مرکز طبی کودکان شده است.

تخت مراقبت ویژه کودکان

دبیر علمی همایش مراقبت‌های ویژه کودکان گفت: به بیش از ۸۰۰ تا هزار تخت مراقبت‌های‌ویژه کودکان در ايران نیاز داریم و اين در حالي است كه نزدیک به ۷ هزار تخت مراقبت‌های ویژه در ايران وجود دارد که از این تعداد فقط ۳۰۰ تخت مربوط به مراقبت ویژه کودکان است.

مسعود محمد پور، افزود: وقتی تعداد تخت کم باشد، به همین میزان خدماتی که ما می‌توانیم به بیماران ارائه دهیم کمتر می‌شود که نتیجه آن مراجعات گسترده بیماران از سراسر کشور به مرکز طبی کودکان در تهران است.

دبیر علمی همایش مراقبت‌های ویژه کودکان، به برگزاری همایش مراقبت‌های ویژه کودکان،  همزمان با بیست و نهمین همایش بیماری‌های کودکان، اشاره كرد و گفت: هدف از مراقبت ویژه برای بیماری است که در داخل بیمارستان بستری است و جدا از مراقبت‌های معمولی که در بخش‌های بستری ارائه می‌شود نیاز به خدمات ویژه دارد و این خدمات، شامل حمایت‌های تنفسی، حمایت‌های همودینامیک، فشارخون، نبض و تنفس بیمار و وضعیت مایعات درون عروق بیمار مي‌شود. هر بیماری که به مراقبت‌های ما در بخش پاسخ ندهد نیازمند خدمات پیشرفته‌تری است که در حیطه مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرد.

مسئول بخش مراقبت ویژه گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مسلم است تأثیرگذاری بیماری‌ها روی کودکان نسبت به بالغان متفاوت است و گاهی منجر به بیماری شدیدتر می‌شود، شاید به خاطر وزن کمتر بچه‌ها یا عروق کمتر و مقاومت کمتر در مقابل بعضی بیماری‌ها است که كودكان چه از نظر پزشکی و چه از نظر پرستاری نیاز به تجهیزات پیشرفته و اقدامات مراقبتی بیشتری دارند و بنابراین بیماران در بخش ICU بستری می‌شوند تا در کنار پزشک معالج، خدمات بیشتري به آنها ارايه شود.

کد خبر 384926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha