همشهری آنلاین: کاخ کرملین مقر رییس جمهوری روسیه ضمن هشدار برای خروج احتمالی آمریکا از برجام اعلام کرد: برون رفت واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران پیامدهای منفی دارد و از جمله برای امنیت جهانی زیانبار است.

کرملین: خروج آمریکا از برجام برای امنیت جهان زیانبار است

به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران گفت: خروج احتمالی آمریکا از برجام برای نظام منع گسترش سلاح هسته ای مضر است.

خبرگزاری ایتارتاس روز جمعه به نقل از سخنان وی نوشت: اینگونه اقدامات قطعا به فضای امنیت و ثبات بین المللی، منع گسترش سلاح هسته ای در سطح جهانی و وضعیت قابل پیش بینی ضربه می زند.

وی هشدار داد: چنین اقدامی همچنین می تواند وضعیت پیرامون پرونده هسته ای ایران را پرتنش کند.

سخنگوی کاخ کرملین گفت: تهران هم اعلام آمادگی کرده تا در صورت خروج آمریکا، از این توافق خارج شود.

وی با بیان اینکه انجام چنین اقدامی توسط آمریکا پیامدهای شدیدی دارد، اظهار کرد: مسکو پیگیرانه از مواضع خود که بارها توسط ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام شده و شامل تامین شرایط حل و فصل پرونده اتمی ایران و جلوگیری از انتشار سلاح هسته ای می شود، دفاع خواهد کرد.

روسیه از برجام حمایت می کند و همانند سایر اعضای گروه 1+5 شامل آلمان، فرانسه، انگلیس و چین از آمریکا خواستار بازبینی مواضع ضدبرجامی شده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز که چندین بار از مواضع آمریکا در قبال برجام انتقاد کرده، گفت: تمام طرف های شرکت کننده در برجام آشکارا اعلام کرده و اصرار دارند که واشنگتن باید مفاد این توافق بین المللی را اجرا کند.

لاوروف دیروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آلن متوه نیامیت وزیر خارجه بروندی با تاکید بر تداوم موضع حمایت مسکو از اجرای برجام، تصریح کرد: خروج واشنگتن از توافق هسته ای ایران و 1+5 از دیدگاه حقوقی دشوار است زیرا برجام توافقی بین المللی به شمار می رود.

خبرگزاری اینترفکس روز جمعه به نقل از سخنان وزیر امور خارجه روسیه نوشت: در برجام ساز و کاری برای بررسی ایرادها و انتقادهای هر طرف شرکت کننده پیش بینی شده است.

لاوروف در پایان گفت: با توجه به جایگاه این توافق از جمله تایید آن در عالی ترین سازمان بین المللی مسئول تامین صلح و امنیت جهانی (شورای امنیت سازمان ملل)، این تصور برای من دشوار است که چگونه می توان از نظر حقوقی از این توافق بین المللی خارج شد.

کد خبر 384929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha