شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

خبرهای جسته گریخته درباره کارهای تلویزیونی کارگردانان اسم و رسم‌دار سینما حالا کم کم پازل تلاش برای جذب مخاطب در سیما را تکمیل می‌کند.

شايد آخرين قطعه اين پازل اظهارنظر رسمي يك مقام مسئول در امور سريال تلويزيون در روزهاي گذشته بود كه حدس و گمان‌ها درباره سياست جذب مخاطب سيما را قوت بخشيد.

«كارگردانان مطرح سينما و تلويزيون هركدام مشغول مراحل مختلف نگارش، توليد يا پس از توليد سريال‌هاي جذاب تلويزيوني هستند و مي‌توان اين مقطع را مقطعي طلايي براي معاونت سيما توصيف كرد.» اين حرف‌هاي حسين كرمي، رئيس مركز امور نمايشي معاونت سيما درباره 41سريالي كه در آينده‌اي نه چندان دور با آغاز پخش‌شان رونق را به تلويزيون باز خواهند گرداند و حدود 50سريالي كه در مرحله نگارش هستند حالا خيلي‌ها را به آينده سريال‌سازي‌ و دوستي مجدد مخاطب و تلويزيون اميدوار كرده است.

كرمي در حرف‌هايش از سريال «سلمان فارسي» به نويسندگي و كارگرداني داوود ميرباقري گفته و اينكه اين سريال براي 40قسمت طراحي شده است. او همچنين با اشاره به اتمام توليد سريال پايتخت 5براي نوروز از پايان مراحل ساخت سريال سردلبران به كارگرداني محمدحسين لطيفي براي‌ماه رمضان سال آينده خبر داد.

يكي ديگر از خبرهاي غافلگيركننده رئيس مركز امور نمايشي سيما درباره نگارش سريالي به كارگرداني رضا ميركريمي بود. كرمي گفته: «اين سريال به روابط عاطفي در يك خانواده در اواخر دوره قاجار و آغاز دوره سلطنت پهلوي مي‌پردازد و در 50تا 60قسمت طراحي شده است.» به گفته كرمي، رضا ميركريمي هم‌اكنون در حال بازنويسي متن و تعيين لوكيشن‌هاي اين سريال است.

در همين اثنا خبر بازگشت كارگردان سريال شهرزاد به تلويزيون براي ساخت سريال هم بينندگان قديمي سريال‌هايي چون «شب دهم» و «مدار صفر درجه» را حسابي اميدوار كرد.ظاهرا قرار است حسن فتحي بعد از سال‌ها به تلويزيون بازگردد و درباره سريالي با محوريت هفت پهلوان از قوميت‌هاي مختلف ايران سخن گفته است. پروژه‌هاي در دست اقدام كيانوش عياري(87متر)، عزيزالله حميدنژاد(بانوي عمارت)، مجتبي راعي(جشن سربرون)و همايون اسعديان (سوگند) از كارگردانان مطرح سينما هم مي‌تواند اميد به جذب مخاطب در گروه فيلم وسريال و امور نمايشي سيما را افزايش دهد.

محوريت نقد نظام پهلوي در برخورد با قوميت‌هاي ايراني و رنج‌ها و مقاومت‌هاي آنها در برابر اين مظالم مضمون اصلي سريال راعي است و پروژه كيانوش عياري نيز قصه جذابي در فضاي مناسبات اجتماعي دارد كه تصويربرداري‌اش در حال انجام است.

  • دوباره دورهمي

خبرها درباره سريال‌ها و برنامه‌هاي تلويزيون گوشه چشمي هم به شوي شبانه مهران مديري داشته است. خبرها حاكي از اين است كه مذاكرات براي ساخت سري جديد دورهمي براي شبكه نسيم با شخص مهران مديري به نتيجه رسيده و تلاش‌ها براي عقد قرارداد با نويسندگان و ساير عوامل برنامه ادامه دارد.مديري كه پيش‌تر از اين قصد داشت سراغ ساخت دومين فيلم سينمايي‌اش برود ظاهرا در تلاش است دورهمي را با حال و هوايي متفاوت‌تر بعد از‌ماه صفر پي بگيرد و سال آينده سراغ سينما برود.

کد خبر 384955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha