همشهری آنلاین: کره شمالی با یک موضعگیری شدید که تارنمای هرالد از کره جنوبی به آن اشاره کرده است، تاکید کرد که اگر تهدیدهای توییتری دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا ادامه یابد، پایگاه آندرسون این کشور در گوام را هدف قرار خواهد داد.

 کره شمالی: در صورت ادامه توییت های ترامپ به گوام حمله می کنیم

به گزارش ایرنا، کره شمالی یک بار دیگر مدتی قبل تهدید کرده بود که اگر آمریکا به سیاست های خصمانه اش ادامه دهد، با موشک اطراف این جزیره در اقیانوس آرام را هدف می گیرد.

این کشور افزوده است که ترامپ به طور جدی با توییت های خود کره شمالی را تهدید می کند و دولت وی در حال فرستادن تسلیحات پیشرفته و هسته ای به این منطقه است.

کره شمالی تصریح کرده که رییس جمهور آمریکا با این اقدامات خود اوضاع شبه جزیره کره را بحرانی کرده است و پیونگ یانگ در صورت استمرار توییت های تهدیدآمیز ترامپ با چندین فروند موشک به گوام حمله خواهد کرد.

کره شمالی در ماه جولای دو فروند موشک میان برد بالستیک پرتاب کرد که یکی از آنها دوهزار و 200 و دیگری سه هزار و 700 کیلومتر برد داشت ؛ با این موشک ها می توان گوام را مورد حمله قرار داد.

توییت های اخیر ترامپ حاوی تهدید هایی است مبنی بر اینکه این کشور ممکن است از قوه قهریه برای خلع سلاح کره شمالی استفاده کند.

خبرگزاری کره شمالی هم در پاسخ آورده است که اگر این روند توییت نویسی با این تهدیدها ادامه یابد این کشور هم برنامه حمله موشکی به گوام را بار دیگر برقرار خواهد کرد.

کره شمالی در ماه اوت اعلام کرد که با شدت گرفتن تنش ها و افزایش تهدیدهای نظامی و تحریم های اقتصادی آمریکا قصد دارد با چهار فروند موشک خوا سونگ ـ 12 به گوام حمله کند.

کد خبر 385050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha