همشهری آنلاین: سازمان سنجش آموزش کشور مهلت انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت و ظرفیت‌های جدید آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۶ را تا پایان روز سه‌شنبه ۲۵ مهر تمدید کرد.

به گزارش ايرنا، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت انتخاب رشته تا ساعت 24 روز سه‌شنبه تعیین شده است و اطلاعیه مرتبط با آن و جزئیات مربوط تا پایان امروز 22 مهر بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی افزود: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره کد رشته محل‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کد رشته محل‌های آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز 96 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و اعلام اصلاحات مربوط و همچنین فراهم آوردن تسهیلات لازم برای آن دسته داوطلبانی که تا کنون برای انتخاب کد رشته محل‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کد رشته محل‌های آزمون مذکور اقدام ننموده‌اند مهلت انتخاب کد رشته محل‌های مرحله تکمیل ظرفیت و ظرفیت‌های جدید این آزمون تا ساعت 24 سه‌شنبه 25 مهر تمدید می‌شود.

توکلی به تمامی داوطلبانی که تاکنون برای انتخاب کد رشته محل‌های جدید و تکمیل برخی کد رشته محل‌های دکتری نیمه‌متمرکز سال 96 اقدام ننموده‌اند اکیدا توصیه می‌شود با مطالعه اطلاعیه‌های مورخ دوازدهم و هفدهم مهر ماه و اطلاعیه‌ای که امروز 22 مهر بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد اقدام به انتخاب رشته کنند.

به گفته وی، داوطلبان در صورت واجد شرایط بودن نسبت به انتخاب حداکثر 15 کد رشته محل از رشته امتحانی خود اقدام و کد رشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت‌نام كنند.

مشاور عالی سازمان سنجش توضیح داد: تا ساعت 13 و 30 دقیقه امروز 28 هزار و 721 نفر هم انتخاب رشته را انجام داده‌اند. در مجموع 199 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند در واقع همه کسانی که در جلسه آزمون حضور داشته‌اند چه قبول شده باشند یا نشده باشند مجاز به انتخاب رشته هستند مشروط به اینکه نمره کارنامه آنها منفی نباشد.

توكلي همچنين گفت: ثبت‌نام تکمیل ظرفیت دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته 96 نيز از دوشنبه 24 مهر ماه آغاز می‌شود و اطلاعیه آن از بعد از ظهر امروز روی سایت سنجش قرار می‌گیرد.

حسین توکلی افزود: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده، اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره جزئیات تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته محل‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 96 برای پذیرش تعداد 78 هزار و 689 نفر در 6 هزار و 965 کد رشته محل از امروز 22 مهر ماه بر روی سایت سنجش قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: بر این اساس، متقاضیان می‌توانند با مطالعه دقیق این اطلاعیه در صورت واجد شرایط بودن از 24 تا 27 مهر ماه از طریق سایت سنجش نسبت به انتخاب کد رشته محل اقدام کنند.

توکلی ادامه داد: بر اساس ضوابط تعیین شده، داوطلبانی که در جلسه آزمون حاضر بودند می‌توانند نسبت به انتخاب کد رشته محل تحصیلی اقدام و کد رشته محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی سازمان سنجش ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد : آن دسته از داوطلبانی که در کد رشته محل‌های تحصیلی دارای شرایط خاص و یا بورسیه پذیرفته شدند در این مرحله انتخاب رشته ندارند.

کد خبر 385076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha