همشهری آنلاین: پیکر پاک و نورانی یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز (یکشنبه) همزمان با ۲۵ محرم ۱۴۳۹ هجری قمری در یادمان شهدای گمنام شهرک مسکونی شهید صادقی نیروی هوایی ارتش به خاک سپرده شد.

شهید

به گزارش ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین احمد جلیلی صفت در مراسم تشییع و تدفین این شهید گمنام گفت: اگر بخواهیم هر ملتی را بشناسیم باید به شناسنامه آن ملت مراجعه کنیم؛ شناسنامه ملت ایران ،شهدای آن هستند و عقبه ملت ایران ،شهیدانی است که باعث عزت و سربلندی اسلام ناب هستند.

وی در ادامه شهدا را چراغ هدایتگر بشریت دانست و افزود: اگر امروز دشمن جرات تعدی نسبت به کشور ما را ندارد بواسطه شهیدانی است که توانستند با نثار جان خویش امنیت و اقتدار را برای کشور عزیزمان به ارمغان آوردند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز پراکندن عطر شهادت و تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و خدمت به خانواده بزرگ ایثارگران که با تبعیت از آرمان های امام راحل(ره) و منویات رهبر فرزانه انقلاب سرافرازی ایران اسلامی را به ارمغان آورده اند، وظیفه ای همگانی و افتخاری بزرگ است.

جلیلی صفت با بیان این که آحاد ملت ایران وامدار خون شهدا و رشادت‌های ایثارگران عرصه دفاع مقدس هستند، تاکید کرد:همه ما باید با تمام توان برای تداوم راه این عزیزان تلاش کنیم.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم با اشاره به جایگاه شهدا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، وجود آنان را مایه وحدت و همدلی و یکصدایی مردم دانست و افزود: این شهدا با نثار جانشان عزت و سربلندی را به ارمغان آوردند و بهشت را هدیه گرفتند و چنان سرافرازانه رفتند که هنوز هم پس از 30 سال مردم با عشق از مدافعین امنیت کشورشان استقبال می کنند و در واقع این شهدا با حضور سبزشان وحدت، همدلی را به کشور هدیه می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیطنت های دشمنان نظام، اظهارکرد: همچنان که این جوانان گمنام آنروز با فداکاری در میدان های رزم تمام معادلات دشمن و وابستگان بر آن را بهم ریختند امروز نیز مردم غیرتمند ما و نیروهای مسلح بیدار و آماده اعم از ارتش و سپاه نیز با صلابت کامل آماده پاسخگویی به هر تهدید آنان هستند و این عزت و اتحاد از وجود پاک و مطهر این شهدا بر خاسته و با حمایت و هدایت رهبری فرزانه و ملتی آگاه به بار نشسته است.

جلیلی صفت با اشاره به گزافه گویی های رئیس جمهور ایالات متحده به دشمنان انقلاب اسلامی هشدار داد که اگر آنان در محاسبات خود کوچک ترین اشتباهی را دچار شوند ضربه سختی از این ملت خواهند خورد.

در آیین تشییع و به خاک سپاری این شهید گمنام دفاع مقدس در شهرک مسکونی شهید صادقی نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ شیخ حسنی ،جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، معاون هماهنگ کننده نهاجا و شماری از مسئولان لشکری و آحاد مردم حضور داشتند.

این شهید گمنام دوران دفاع مقدس 19 ساله و در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده است.

کد خبر 385172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha