یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شصت و یکمین دوره جشنواره فیلم لندن شامگاه شنبه به پایان رسید و جایزه بهترین فیلم این دوره به «بی‌عشق» به کارگردانی آندری زویاگینتسف از روسیه رسید.

Loveless

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين و اسكرين‌ديلي، «بي‌عشق» كه بهار امسال در جشنواره كن رونمايي شد و جايزه ويژه هيات داوران را برد، نماينده روسيه در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان نودمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار است. پس از اكران در بخش مسابقه كن، منتقدان فيلم زوياگينتسف را يك «شاهكار سينمايي» لقب دادند؛ عنواني كه با درخشش در جشنواره فيلم لندن به نظر مي‌رسد برازنده آن است و مي‌تواند به موفقيت فيلم در فصل جوايز بسيار كمك كند.

«بي‌عشق» پنجمين فيلم كارگردان روسي است؛ فيلمسازي كه فيلم پيشين او يعني «لوياتان» يا «نهنگ» هر چند در داخل روسيه مورد بي‌مهري حكومت قرار گرفت اما پس از درخشش در جشنواره كن و كسب جايزه بهترين فيلمنامه، جايزه بهترين فيلم جشنواره لندن و گلدن گلوب بهترين فيلم خارجي‌زبان را برد و در همين رشته نامزد دريافت جايزه اسكار شد.

حالا به نظر مي‌رسد تاريخ براي زوياگينتسف در حال تكرار شدن و او با «بي‌عشق» همان راهي را مي‌رود كه سه سال پيش با «نهنگ» رفته بود. فيلم تازه فيلمساز 53 ساله داستان زوجي است كه از يكديگر جدا شده‌اند اما گم شدن فرزندشان آنها را در شرايطي تجربه‌نشده و تازه قرار مي‌دهد. داوران لندن «بي‌عشق» را فيلمي شاعرانه و زيبا توصيف كردند.

امسال رياست هيات داوران جشنواره لندن را آندريا آرنولد بر عهده داشت و «پشت ابرها» به كارگرداني مجيد مجيدي به نمايندگي از هندوستان در اين دوره شركت كرده بود. داوران جايزه بهترين فيلم اول را هم به «زخم» به كارگرداني جان ترنگاو از آفريقاي‌جنوبي اهدا كردند و جايزه بهترين مستند به لوسي كوهن براي «پادشاهي ما» رسيد.

کد خبر 385175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha