جمعه ۱۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

در پی بارش باران در بسیاری از نقاط کشور، دمای هوا در روزهای آینده با کاهش قابل‌توجهی همراه خواهد بود و هوا در بخش‌های شمالی و جنوبی کشور کاهش محسوسی خواهد داشت.

به گزارش همشهری، هوای تهران نیز بارانی و همراه با کاهش ابر پیش‌بینی شده‌است. دمای هوا نیز کاهش یافته و کمینه هوای تهران در سردترین ساعت به صفر درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

امروز باران در بسیاری از نقاط کشور همچنان ادامه داشته و شهرهای اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز نیز کاهش دما خواهند داشت.

اصفهان با کمینه دمای صفر درجه نسبت به روز گذشته 2 درجه کاهش داشته و تبریز نیز با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر هوایی بارانی خواهد داشت. بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، بسیاری از شهرهای کشور تا اواسط هفته، کاهش دمای قابل توجهی دارند.

علاوه بر کاهش 2 درجه‌ای هوای شهرهای تبریز، شیراز و اصفهان، وضعیت هوا در بسیاری از نقاط، نیمه‌ابری همراه با کاهش ابر خواهد بود. براساس این گزارش، شهر مشهد با کاهش 5 درجه‌ای دما بیشترین کاهش را تجربه خواهد کرد. بر اساس این پیش‌بینی، به‌نظر می‌رسد در آغاز هفته آینده نیز هوایی بارانی در سراسر کشور مستقر و روند کاهش دما ادامه یابد.

به گزارش همشهری، بر اثر بارندگی شدید، آب در سطح معابر و خیابان‌های شهر جمع شد. علی‌رضا ربیعی -رئیس سامانه 137 شهری- با اشاره به آب گرفتگی‌های سطح شهر گفت: با ادامه بارندگی و شدت آن، انتظار می‌رفت که تعداد پیام‌های مردمی در سامانه 137 بیشتر شود که این‌گونه هم شد. وی با اعلام اینکه تعداد پیام‌های دریافت شده توسط این سامانه بیشتر از معمول بوده، افزود: خوشبختانه با عوامل اجرایی خدمات شهری که در مناطق مختلف شهر در آماده باش به سر می‌بردند، در سریع‌ترین زمان اقدامات لازم انجام شد و مشکل آب‌گرفتگی در بسیاری از نقاط شهر حل شد.

ربیعی در ادامه اظهار داشت: بیشترین تماس‌های مردمی از مناطق 3 و 8 شهرداری بوده که به‌نظر می‌رسد میزان آب گرفتگی در این مناطق بیشتر از سایر مناطق بوده که با تلاش نیروی‌های خدمات شهری توانستیم این مشکل را حل کنیم.

کد خبر 38543

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز