همشهری آنلاین: مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران در چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش رأی نیاورد.

شورای شهر تهران

به گزارش ایسنا، در جریان بررسی مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران محمد سالاری به عنوان مخالف طرح افزایش پاداش بخشودگی تا 35درصد( از 23به 35درصد) گفت: با اینکه به شهروندان فضایی برای تسویه بدهیم موافق هستم اما این پیشنهاد مغایر بخشنامه شماره دو شهردار تهران برای شورای مناطق است.

وی افزود: طرح افزایش پاداش بخشودگی تا 35درصد یعنی دور زدن نجفی.

وی ادامه داد: زمانی که شهردار بخشنامه شورای مناطق را داد اوضاع در مناطق منطقی شد. با این مصوبه به مردم این را اعلام میکنیم که کسانی که قانون را دور بزنند 35درصد تخفیف می دهیم این یعنی دور زدن بخشنامه شهردار.

سالاری عنوان کرد: شهرداری تخلف می‌کند و آرای ماده ١٠٠ را اجرا نمی‌کند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: شورای گذشته تصویب کرده بود اگر ملکی تجاری با تخلف ساخته شود مالک هزینه و روند تجاری شدن را تحت عنوان "تثبیت" پرداخت کند.حالا این شورا می‌گوید ٣٥ درصد تشویق می‌کنیم.

حسن رسولی دیگر عضو شورا نیز به عنوان موافق طرح افزایش پاداش بخشودگی تا ٣٥ درصدگفت: بارگذاری بر عرصه های شهری و تعیین کاربری ها برعهده شورای عالی معماری و شهرسازی است.

وی افزود: کمیسیون ماده ۵ در شهرها فعال است تا تغییرات بعد از تصویب طرح جامع و تفصیلی را مطرح کند.این مصوبه ها کاملا قانونی و لازم الاجرا است.

  • تخفيف‌ها بايد براساس قانون باشد

در ادامه بررسی این لایحه رسولی اظهار کرد: 23درصد جایزه خوش حسابی اهرم تشویقی است که سالهای گذشته همه شوراهای اسلامی به منظور تشویق مودیان شهرداری های سراسر کشور برای پرداخت نقدی عوارض، ارائه کرده اند.

وی افزود: این 25درصد تخفیف با 35درصد از یک جنس نیست.شورای پنجم مبارزه با تخلف را در دستور کار دارد.

رسولی تاکید کرد: این تخفیف‌ها براساس قوانین و آیین نامه‌ها باید اعمال شود.

وی با بیان این که شهردار به منظور جلوگیری از دلال بازی این دو فوریت را ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: این لایحه مخالف بخشنامه شهردار نیست، شهردار با همان تیم مورد اعتماد اقدام خلاف منطق ارائه نمی کند.

در ادامه جلسه محمود میرلوحی به عنوان مخالف طرح افزایش پاداش بخشودگی تا 35درصد گفت: درآمدهای شهرداری متعادل و پایدار نیست و از گذشته مبهم است. اگر روال ادامه داشته باشد آینده تهران در هاله ابهام می‌رود.

وی افزود: شاهد بودید که در شهریورماه برای پرداخت حقوق شهرداری مشکل وجود داشت. موارد تخفیف که شامل جدول جرایم ماده ١٠٠، تراکم و غیره است را باید ملغی کنیم.

میرلوحی عنوان کرد: در برخی موارد20 هزار متر تخلف را شاهد هستیم حالا میخواهیم راه را برای تخلف باز میکنیم؟

وی تاکید کرد: براساس این لایحه متخلفان طی اقساط 36ماهه، هزینه تخلف را می‌پردازند.چرا باید چنین باشد؟

میرلوحی اظهار کرد: ما درتهران تراکم هم دیگر نداریم. شهر را نمی‌توانیم توسعه دهیم پس تهران چگونه اداره شود؟ راهش این است که مردم هزینه زندگی در شهر را بپردازند.پیشنهاد می‌کنم که اگر متخلفان در مدت معین پولها را واریز نکردند درصد تخفیف به جای افزایش کاهش یابد.

همچنین افشین حبیب زاه به عنوان موافق افزایش پاداش بخشودگی تا ٣٥ درصد خاطرنشان کرد:باید تخفیف به واحدهایی داده شود که مقررات ملی ساختمان و موارد ایمنی را رعایت کرده اند.همچنین باید به این مصوبه یک بند اضافه شود.

 سمیع الله حسینی مکارم، معاون مالی شهردار تهران در مورد طرح افزایش پاداش بخشودگی تا ٣٥ درصد نیز توضیح داد: در نظر داشتیم افراد را تشویق کنیم پول تخلفاتشان را بدهند.

وی افزود: در حال حاضر بحث ما تثبیت است نه ثبت تخلف. اگر مفهوم تثبیت تخلف است باید معنای تثبیت را بازنگری کنیم.

حسینی مکارم هشدار داد: اگر این مصوبه تصویب نشود شهروندان براساس رویه قبلی تخلف می‌کنند.

در پایان این بررسی ها فقط هشت عضو شورای شهر تهران به طرح افزایش پاداش بخشودگی از 23به 35درصد رأی دادند و به این ترتیب در نهایت کلیات این طرح رأی نیاورد.

  • چرا رويكرد رسانه ملي درباره مديريت شهري تغيير كرده

در ادامه یک عضو شورای اسلامی درخواست کرد تا از ریاست سازمان صدا و سیما دعوت شود در شورا حضور پیدا کند و رویکردهای جدید رسانه ملی را مطرح کند تا اعضای شورا نیز بر اساس این رویکردها اطلاع رسانی بهتری داشته باشند و زمینه‌های انتقال اطلاعات برای جامعه به عنوان یک ضرورت قطعی را به درستی انجام دهند.

میرلوحی در تذکری گفت: در ماده 71 قانون در موارد مختلف و متعددی بحث نظارت شورا در امور بهداشتی، سینماها، اماکن عمومی، بخش خصوصی و تعاونی‌ها و همچنین مشارکت در زمینه‌های مختلف اجتماعی، آموزشی و عمرانی عنوان شده است.

وی افزود: مسائلی که در شورا مطرح می‌شود از مسائل عام و جزء موارد مبتلابه مردم است. بر همین اساس رسانه‌ها وظیفه دارند اطلاع رسانی کنند و گزارشات صحن علنی شورا را مخابره کنند. باید از فعالیت خبرنگاران و رسانه‌ها در انعکاس اخبار شورا قدردانی کنیم. خوشحالیم که سازمان شیشه‌ای که گفته بودیم محقق شده اما چرا رویکرد رسانه ملی متناسب با این فعالیت‌ها و همانند گذشته نیست و به نظر می‌رسد با تغییر شرایط این رویکرد تغییر کرده است.

وی تاکید کرد: نیاز است که از ریاست سازمان صدا و سیما دعوت کنیم تا در شورا حضور پیدا کنند چرا که رسانه ملی در حال حاضر زحمت می‌کشند اما باید مسیر اطلاع رسانی به مردم را با رویکردی جدید از یک نقطه‌ای آغاز کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر می‌گوییم که از 18 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران تنها 2000 میلیارد آن به صورت درآمد خواهد بود و مابقی فروش گذشته و آینده این شهر است این موضوع باید به مردم به صورت صحیح و شفاف اطلاع رسانی شود. در همین راستا نیاز است رسانه ملی رویکردهای جدید خود را مطرح کند تا ما نیز بدانیم چطور باید برای اطلاع رسانی و ایجاد زمینه‌های مختلف در جامعه به عنوان یک ضرورت قطعی اقدام کنیم.

وی افزود: روز گذشته شهردار تهران مصاحبه کردند و ده‌ها مورد کارشناسی را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند و امروز نیز که تیتر رسانه‌های مختلف را بررسی کردم اکثر آنها به مصاحبه شهردار تهران پرداخته بودند اما این موضوع در رسانه ملی دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: مدیران قبلی شهرداری تهران از این شبکه به آن شبکه می‌رفتند، اما در این دوره این موضوع را مشاهده نمی‌کنیم.

کد خبر 385430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha