سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرزند احمد محمود با بیان این‌که در جریان شکل‌گیری جایزه «احمد محمود» بوده است، انتظار خود را از این جایزه ادبی بیان کرد.

ادبیات

به گزارش ايسنا؛ بابک اعطا درباره حاشیه‌های مربوط به جایزه ادبی «احمد محمود» گفت: مدت‌ها پیش با من تماس گرفتند و درباره برگزاری چنین‌ جایزه‌ای با من صحبت کردند اما من با این مسئله مشکلی نداشتم. البته قرار بر این بود که دوباره با من تماس بگیرند اما دیگر از آن‌ها خبری نشد و تماس نگرفتند. 

او با تأکید بر این‌که هیچ اعتراض و مشکلی نسبت به برگزاری جایزه «احمد محمود» ندارد، گفت: تنها گله من این است که دوباره تماس نگرفتند و کار خود را انجام دادند.

پسر احمد محمود همچنین درباره انتظارات خود از جایزه «احمد محمود» بیان کرد: انتظار من این است که این جایزه در حد نام احمد محمود باشد. در جوایزی که به مجموعه داستان و یا رمان می‌دهند به این امر توجه داشته باشند که این جایزه نام احمد محمود را بر خود دارد و در انتخاب کتاب‌ها دقت بالایی داشته باشند. در واقع جایزه در شأن احمد محمود باشد.

اعطا در ادامه تاکید کرد: این‌که جایزه ادامه داشته باشد خیلی مهم است. معمولا جایزه‌های این‌چنینی بعد از برگزاری چند دوره متوقف می‌شوند. من نمی‌دانم چه امری باعث توقف این جایزه‌ها می‌شود. ممکن است یکی از دلایل آن خود برگزارکنندگان باشند؛ بنابراین برگزارکنندگان سعی کنند اختلاف‌های مربوط به خودشان را حل کنند تا جایزه تداوم داشته باشد. 

جایزه ادبی «احمد محمود» به تازگی آثار راه‌یافته به مرحله دوم خود را در دو بخش رمان و مجموعه داستان معرفی کرده است.

بنا بر اعلام دبیرخانه جایزه، این کتاب‌ها با رای مستقیم ۵۰ نویسنده، منتقد و روزنامه‌نگار از بین ۲۵۳ رمان و ۱۲۳ مجموعه‌ داستان منتشرشده در سال ۹۵ انتخاب شده‌اند. در مرحله‌ دوم این جایزه، از بین آثار اعلام‌شده، پنج رمان و پنج مجموعه‌ داستان به عنوان نامزدهای نهایی معرفی خواهند شد. داوری این مرحله در بخش رمان برعهده‌ سارا سالار، محمدحسن شهسواری و مهدی یزدانی خرم، و در بخش مجموعه‌ داستان برعهده‌ مهدی ربی، کامران محمدی و پیمان هوشمندزاده خواهد بود. نامزدهای نهایی جایزه اواسط آذر معرفی می‌شوند و برگزیده‌ نهایی در هر بخش، چهارم دی، همزمان با سال‌روز تولد احمد محمود اعلام خواهد شد.

کد خبر 385450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha