همشهری آنلاین: بر اساس گزارش وزارت کشور افغانستان در دو حمله انتحاری در دو ولایت پکتیا و غزنی دستکم ۵۱ یک نفر کشته و ۱۶۰ نفر زخمی شدند.

۵۱ کشته ۱۶۰ زخمی در دو حمله انتحاری در افغانستان
  • حمله طالبان به مرکز پلیس در ولایت پکتیا، فرمانده پلیس کشته شد

وزارت کشور افغانستان از حمله مردان مسلح به مرکز پلیس در ولایت پکتیا خبر داد.

به گزارش رویترز دستکم یک بمب گذار انتحاری و چندین فرد مسلح به مرکز فرماندهی پلیس گردیز در مرکز این ولایت حمله کردند.

طالبان که پیش تر هم به این مرکز حمله کرده بود این بار هم مسئولیت این حمله را بلافاصله برعهده گرفت.

به گزارش يورونيوز، تاكنون کشته شدن دست‌کم ۲۶ نفرو زخمی شدن ۱۵۰ تن دیگر از سوی مسئولان بیمارستانی تایید شده است.

طبق بیانیه وزارت کشور افغانستان مقر فرماندهی پلیس هدف این حمله بوده که حوالی ساعت ده صبح سه شنبه بوقت محلی روی داده است.

با توجه به ادامه درگیری در این محل، ارائه آمار دقیق قربانیان این حمله در حال حاضر وجود ندارد.

در بیانیه مقامات افغانستان آمده که واحد مبارزه با بحران افغانستان به محل اعزام شده و تلاش ها برای دفع این حمله تروریستی در جریان است. منابع محلی می گویند توریالی ابدیانی، فرمانده پلیس پکتیا در این حمله کشته شده است

  • حمله انتحاری در غزنی افغانستان ۲۵ کشته به‌جا گذاشت

از سوي ديگر بي بي سي گزارش داد: وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که در حمله انتحاری در ولایت غزنی ۲۵ سرباز امنیتی کشته و ۱۰ سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

ژنرال مرادعلی مراد، معاون ارشد امنیتی وزارت کشور افغانستان عصر روز، سه‌شنبه ( ۲۵ مهر) در یک نشست خبری در کابل گفت که در این حمله ۵ غیر نظامی نیز کشته شده‌اند.

مقام‌های محلی ولایت غزنی در جنوب افغانستان قبلا اعلام کرده بودند که در حمله انتحاری طالبان که توسط یک خودرو انجام شده ۲۱ سرباز امنیتی کشته و ۲۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی والی غزنی آمده بود که این حمله انتحاری حوالی ساعت ۲ بامداد در ولسوالی اندر این ولایت رخ ‌داده‌است.

دفتر مطبوعاتی والی افزوده که در ابتدا یک خودرو مملو از مواد انفجار در دیدبانی مرکز ولسوالی اندر ولایت غزنی منفجر شد و بعد افراد گروه طالبان به مرکز ولسوالی و پاسگاه‌های اطراف آن حمله گروهی کردند.

به گفته دفتر ولایت غزنی درگیری شدید میان این نیروهای امنیتی و شورشیان تا ساعت ۶ بامداد امروز ادامه داشت و درگیری‌ها پراکنده تا ساعت ۱۰ قبل از ظهر ادامه یافت.

در این خبرنامه آمده که علاوه بر نیروهای امنیتی ۲۵ نفر از افراد غیر نظامی کشته و زخمی شده‌اند. در این خبرنامه مشخص نشده‌ است که چه تعداد از این غیرنظامیان کشته و چه تعداد دیگر زخمی شده‌اند.
دفتر مطبوعاتی والی افزوده که کنترل ولسوالی اندر اکنون در دست نیروهای امنیتی افغانستان است.

گزارش بي بي سي افزوده است: صبح امروز گروهی از مهاجمان انتحاری به یک مرکز آموزش پلیس در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا حمله کردند که تاکنون ۳۳ کشته و بیشتر از ۱۶۰ زخمی به مراکز بهداشت منتقل شد‌ه‌اند.

کد خبر 385467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha