همشهری‌آنلاین: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از مقام‌های لبنانی خواست در مسیر اجرای کامل قطعنامه ۱۵۵۹ گام بردارند و یادآوری کرد، این قطعنامه پایبندی بین‌المللی به دولت لبنان برای خلع سلاح حزب‌الله و بقیه گروه‌های مسلح است.

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارش شش ماهه خود به شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۱۵۵۹ اظهار داشت: حزب‌الله گروه شبه نظامی است که همچنان بیشترین تسلیحات را خارج از کنترل دولت لبنان در اختیار دارد و این یک ناهنجاری اساسی در دولت دموکراتیک است.

به گزارش ایسنا به نقل از النشره،دبیرکل سازمان ملل مدعی شد، توانایی‌های حزب‌الله تهدیدی در تضعیف ثبات دموکراسی در لبنان است.

او گفت: بسیاری از لبنانی‌ها سلاح‌های موجود در اختیار حزب‌الله را تهدیدی برای استفاده آن در داخل لبنان برای تحقق اهداف سیاسی می‌دانند.

گوترش به اعتراض رسمی کویت به دولت لبنان درباره ادعای این کشور مبنی بر دست داشتن حزب‌الله در آموزش افراد کویتی موسوم به باند "عبدلی" برای تهدید امنیت این کشور اشاره کرد و مدعی شد: دست داشتن این حزب در مناطق دیگر منطقه خطر بی‌ثبات در لبنان و منطقه را افزایش می‌دهد.

او محکوم کردن باند "عبدلی" توسط سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان را یادآور شد.

دبير كل سازمان ملل با این ادعا که مشارکت حزب‌الله و گروه‌های لبنانی دیگر در درگیری سوریه نقض قطعنامه بین‌المللی و خطری برای ثبات لبنان است از کشورهای منطقه‌ای که با حزب الله روابط نزدیکی دارند، خواست این حزب را تشویق کنند تا از یک گروه مسلح به یک حزب سیاسی مدنی تبدیل شود.

گوترش تاکید کرد، دستاوردهای ارتش لبنان اثبات‌کننده اهمیت ادامه حمایت بین‌المللی از آن و افزایش پتانسیل‌های این ارتش است.

کد خبر 385563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha