یکشنبه 1 مهر 1397 | به روز شده: 10 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
جمعه 28 مهر 1396 - 17:59:55 | کد مطلب: 385664 چاپ
راهنمای خود مراقبتي خانواده

توصیه‌هایی برای اختلالات اضطرابی

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین: اختلالات اضطرابی در بعضی از مردم در همه شرایط رخ می‌دهد در حالی که برای دیگران تنها در شرایط خاصی رخ می‌دهد.

 به گزارش همشهري آنلاين، علائم شديد مي‌تواند منجر به حمله هراس شود. همه افراد ممكن است در برهه اي از زمان هراس را تجربه كنند كه ساز و كار دفاعي طبيعي است. هنگامي كه بدون علت واضحي اين واكنش رخ دهد، اين احساس بسيار نا خوشايند است.

مواد شيميايي در مغز، پاسخ هراس را كنترل مي‌كند. اگر اين مواد شيميايي در زمان نادرستي رها شوند ممكن است، حمله هراس رخ دهد. اضطراب و حملات هراس، قابل درمان هستند و علامت ضعف نيستند.

• توصيه‌هايي براي اختلالات اضطرابي

1- بدانيد كه علائم اضطراب و حمله هراس قابل درمان است.

2- در جست‌و‌جوي عوامل آغاز گر باشيد مانند:

*مصرف زياد الكل يا كافئين(قهوه ، جاي ، نوشابه)

*كم خوابي

*پذيرش مسئوليت بيش از حد

*بيماري بدني

* ازدست دادن عزيزان

3- براي مديريت عوامل آغاز گر برنامه ريزي كنيد.

*ترس‌هاي خود را شناسايي كنيد.

* براي مواجهه با ترس‌هايتان گام برداريد. تلاش كنيد در مقابل يك يا دو نفر از دوستان‌تان كه با آن‌ها راحت هستيد، در مورد ترس‌هايتان صحبت كنيد.

*از دوستان، خانواده، ارايه‌كنندگان خدمات بهداشتي و گروه‌هاي حمايتي كمك بگيريد.

*تلاش كنيد علائم را درمان كنيد. علائم جسمي سبكي سر، سوزن سوزن شدن، بي حسي و تنگي نفس مربوط به تهويه زياد است.

*روي تنفس عميق با سرعت كم تمركز كنيد.

• تمرين‌هاي تنفس

*3 ثانيه دم، سپس 3 ثانيه باز دم انجام دهيد و تا شروع دم بعدي، 3ثانيه صبر كنيد. اين تمرين را به مدت 10 دقيقه صبح و شب انجام دهيد.

* از اين روش، حين موقعيت‌هايي كه باعث احساس اضطراب در شما مي‌شود، استفاده كنيد.

*در طول روز زماني را اختصاص دهيد كه وضعيت نفس خود را بررسي و سرعت تنفس خود را آرام كنيد.

در همین زمینه: