طرح واگذاری سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی پس از ۲ سال باردیگر به جریان افتاده است.

در اين ميان محمد سلطاني فر، وزير ورزش و جوانان كه شايد مقاومت‌ها را در برابر خصوصي‌سازي‌ سرخابي‌ها جدي نمي‌گيرد با ابراز خوش بيني نسبت به اين طرح وعده مي‌دهد كه سهام سرخابي‌ها ظرف 4سال آينده يعني تا پايان فعاليت دولت دوازدهم واگذار شود.به‌گزارش همشهري، اين موضوع را مازيار ناظمي، سخنگوي وزارت ورزش هم در صفحه شخصي اينستاگرام خود تأييد كرد. اين سخنان بعد از آن مطرح شده است كه در طول 15سال گذشته لابي پر نفوذ فوتبال مانع از واگذاري سهام اين دو باشگاه شده‌اند.

اما علي اشرف پوري‌حسيني، رئيس سازمان خصوصي‌سازي‌ كه هم در مقابل دولت وجهه خود را حفظ مي‌كند و هم بيشتر ازوزير ورزش از ماجرا‌هاي پشت پرده خصوصي‌سازي‌ باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال در چند سال گذشته مطلع شده تأكيد مي‌كند پيش از آغاز هر اقدامي بايد هيأت دولت مصوبه قبلي خود را تغيير دهد.

هيأت وزيران در مرداد سال 94در مصوبه‌اي سرخابي‌ها را به‌عنوان مؤسسات فرهنگي به رسميت شناخت و به اين ترتيب عملا نام قرمز و آبي‌هاي پايتخت را از فهرست خصوصي‌سازي خارج كرد. پيش از اين تصميم دولت سازمان خصوصي‌سازي در 4مرحله مزايده‌هايي را براي فروش سهام پرسپوليس واستقلال برگزار كرده بودند در 2مزايده آخر چهره متقاضيان خريد در حال روشن شدن بود.

سازمان خصوصي‌سازي‌ كه در 2سال گذشته هيچ‌گاه اشتياق خود را براي آغاز دوباره فرايند واگذاري سهام سرخابي‌ها پنهان نكرده بارها در لفافه به مصوبه دولت اعتراض كرده اما همواره در شمايلي ديپلماتيك تلاش كرده خود را دربرابر دولت قرار ندهد. حال به تازگي و در پي عيان‌شدن دوباره عمق مشكلات مديريتي در باشگاه‌هاي بزرگ پايتخت مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان در ديدار با علي اشرف پوري‌حسيني رئيس سازمان خصوصي‌سازي‌ از او خواسته براي بازكردن دوباره پرونده فروش سهام سرخابي‌ها به او كمك كند.

سلطاني فر كه ظاهرا خصوصي‌سازي‌ در ورزش برايش يك راهبرد مهم به‌حساب مي‌آيد در عين حال تلاش مي‌كند بي‌گدار به آب نزند و همه جوانب اين اقدام را بسنجد. محمد سلطاني فر، وزير ورزش و جوانان در تشريح اقدامات انجام شده براي اين موضوع گفت: براي تحقق هدف خصوصي‌سازي‌ سهام 2باشگاه استقلال و پرسپوليس بررسي‌هاي مقدماتي انجام شده است.

محمد سلطاني فر اعلام كرد: با سازمان خصوصي‌سازي‌ در حال بررسي شيوه‌هاي مختلف خصوصي‌سازي‌ سهام 2باشگاه پرسپوليس و استقلال هستيم. او گفت: پس از نهايي شدن بررسي‌ها و انتخاب روشي دقيق و شيوه‌اي كارآمد، براي اجراي طرح خصوصي‌سازي‌ پرسپوليس و استقلال اقدام مي‌كنيم. او در ادامه با خوش بيني به فرايند آغاز شده اعلام كرد: تلاش مي‌كنيم تا پايان دوره دولت فعلي زمينه خصوصي شدن و واگذاري سهام پرسپوليس و استقلال فراهم شود.

وزير ورزش درباره واكنش احتمالي مجلس به اجراي اين طرح افزود: خصوصي‌شدن سهام 2باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپوليس را نمايندگان مجلس مطرح كرده‌اند. او تأكيد كرد: به‌دنبال كاهش تصدي‌گري دولت در عرصه ورزش هستيم. در مورد 2باشگاه پر طرفدار يعني پرسپوليس و استقلال هم از اين قاعده تبعيت مي‌كنيم.

اما از سوي ديگر علي اشرف پوري‌حسيني رئيس سازمان خصوصي‌سازي‌ همچنان تلاش مي‌كند همان لحن ديپلماتيك 2سال اخير را حفظ كند و تا اعلام موافقت رسمي دولت با خصوصي‌سازي‌ پرسپوليس و استقلال در برابر تصميم قبلي هيأت وزيران نايستد.

او با اشاره به دلايل طرح دوباره موضوع واگذاري سهام 2باشگاه بزرگ پايتخت به بخش خصوصي گفت: با توجه به مصوبه هيأت وزيران، فعلا وظيفه‌اي براي خصوصي‌سازي‌ سهام پرسپوليس و استقلال نداريم. رئيس سازمان خصوصي‌سازي‌ تأكيد كرد: در شخص آقاي محمد سلطاني‌فر و مجموعه وزارت ورزش و جوانان براي خصوصي‌سازي‌ سهام پرسپوليس و استقلال اراده‌اي جدي وجود دارد و من اين اراده را تحسين مي‌كنم.

به گفته او با توجه به پا برجا بودن مصوبه مرداد سال 94هيأت وزيران، فعلا وظيفه‌اي براي خصوصي‌سازي‌ نداريم. رئيس سازمان خصوصي‌سازي‌ با اشاره به شروط آغاز دوباره فرايند فروش سهام استقلال و پرسپوليس گفت: هر زماني كه هيأت وزيران مصوبه قبلي خود را لغو يا اصلاح و سهام اين 2باشگاه را به فهرست خصوصي‌سازي‌ اضافه كند، برنامه‌ريزي براي واگذاري سهام آنها آغاز خواهد شد.

کد خبر 385666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha