همشهری آنلاین: بر اساس گزارش مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپایی و آژانس مطالعات زیست محیطی هلند، میزان تولید جهانی دی اکسید کربن برای سومین سال متوالی روند کاهشی را طی کرده است.

کاهش میزان جهانی تولید دی اکسید کربن برای سومین سال متوالی

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش، آمریکا و روسیه میزان تولید دی اکسید کربن خود را در سال 2016 به میزان 2 درصد و ژاپن به میزان یک درصد کاهش داده‌اند. میزان تولید دی اکسید کربن اتحادیه اروپا و چین ثابت باقی مانده ولی در هندوستان 5 درصد افزایش یافته است. برزیل نیز توانسته است تولید این گاز را به میزان 6 درصد کاهش دهد.

با وجود این، تولید دی اکسید کربن در اغلب کشورهای درحال توسعه در منطقه اوراسیا و جنوب شرقی آسیا افزایش یافته است. با تمام این اوصاف به دلیل کاهش تولید دی اکسید کربن در کشورهایی که بزرگ‌ترین تولیدکننده این گاز گلخانه‌ای محسوب می‌شوند، در مجموع در سال 2016 میلادی میزان تولید جهانی این گاز روند کاهش را که از سال 2012 میلادی آغاز شده، ادامه داده است.

بر اساس این گزارش میزان تولید گازهای گلخانه‌ای از دهه 1970 تا سال 2012 میلادی به میزان 91 درصد افزایش یافته است. به اعتقاد محققان این افزایش گازهای گلخانه‌ای ارتباط مستقیمی با گرمایش زمین در 50 سال گذشته دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ناسا سال 2016 میلادی گرم‌ترین سال ثبت شده در تاریخ مدرن زمین است و 16 سال از 17 سال گرم ثبت شده در طول 136 سال گذشته، بین سال‌های 2001 تا 2016 بوده‌اند.

کد خبر 385762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha