رئیس شورای شهر تهران بر لزوم ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌های کل کشور تأکید کرد. محسن هاشمی به خبرگزاری خانه ملت گفت:

4خط از 12خط ريلي پيش‌بيني شده در طرح جامع حمل‌ونقل ريلي شهر تهران به‌صورت متروي اكسپرس به شهرهاي اقماري تهران مي‌رود و 8خط مترو مربوط به داخل شهر تهران مي‌شود كه 7خط آن هم‌اكنون ساخته شده كه البته اين خطوط به‌صورت كامل نيست و خطوط يك، 2، 4 و 5 مترو تقريبا كامل شده ولي از لحاظ تجهيزات و تعداد واگن هنوز به حد مناسب خود نرسيده است. رئيس شوراي شهر تهران افزود: بخشي از خطوط 6 و 7 متروي شهر تهران هم‌اكنون ساخته شده البته از لحاظ ساختاري كامل نشده است كه بايد در آينده كامل شود.

هاشمي تصريح كرد: شوراي اسلامي شهر تهران هرساله بودجه پيشنهادي شهرداري تهران را در كميسيون برنامه و بودجه اين شورا به‌عنوان كميسيون اصلي و كميسيون‌هاي فرهنگي و اجتماعي، حمل‌ونقل و عمران، حقوقي و نظارت، معماري و شهرسازي، محيط‌زيست و سلامت به‌عنوان كميسيون‌هاي فرعي مورد بررسي قرار داده و مصوب مي‌كند. رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد:

بودجه سال‌جاري شهرداري تهران در سال گذشته تصويب شده كه ميزان آن 17هزار و 900ميليارد تومان است كه به شهرداري تهران ابلاغ شده و درصورتي كه پيش‌بيني شود منابع مذكور نقد نمي‌شود احتمالا شهرداري بايد يك لايحه جديد براي جابه‌جايي ارقام بودجه ارائه كند. هاشمي ادامه داد:

براساس گزارش شش‌ماهه آقاي نجفي شهردار تهران به شوراي شهر، حدود 73درصد بودجه مذكور تأمين شده كه بخشي از آن نقدي و بخشي غيرنقدي است كه البته ميزان هزينه‌ها نيز به همين مقدار بوده كه تلاش مي‌شود در 6 ‌ماه دوم سال درآمدهاي پيش‌بيني شده تحقق پيدا كند. محسن هاشمي اظهار كرد: نظر شوراي شهر بر اين مبناست كه شهرداري بتواند از درآمدهاي پايدار برخوردار شود و براساس گزارش‌هاي قبلي عنوان مي‌شد بين 30 تا 40درصد درآمد شهرداري تهران از راه درآمدهاي پايدار كسب شده است.

رئيس شوراي شهر تهران ادامه داد: در نشستي كه اعضاي شوراي شهر تهران با مجمع نمايندگان استان تهران در مجلس شوراي اسلامي برگزار كردند، گزارش داده شد كه حدود 21درصد از درآمدهاي شهرداري پايدار بوده بنابراين يكي از اهدافي كه شوراي شهر مدنظر قرار مي‌دهد اين است كه درآمد شهرداري‌ها در كل كشور پايدار شود و در اين رابطه از مجلس درخواست حمايت داريم.

هاشمي درخصوص مسائل متروي شهر تهران افزود: طرح جامع حمل‌ونقل ريلي شهر تهران در سال86 با كمك مشاوران مجرب داخلي و خارجي به سرانجام رسيده و به شوراي اسلامي شهر تهران براي تصويب ارسال و طرح جامع در شورا مصوب شد. وي افزود: در طرح جامع حمل‌ونقل ريلي شهر تهران 12خط ريلي براي پايتخت درنظر گرفته شده بود كه عبارت بود از 6خط تراموا و يك خط مونوريل كه مجموعا نزديك به 430كيلومتر خط مترو را با بيش از 250ايستگاه شامل مي‌شود و بر اين اساس امكان 10ميليون سفر پيش‌بيني شده بود.

کد خبر 385942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha