همشهری آنلاین: چهلمین شماره ماهنامه قلک ویژه کودکان ۳ تا ۷ سال، اول آبان‌ماه ۹۶ منتشر شد.

قلک

مطالب این شماره ماهنامه قلک عبارتند از:

- قصه‌های من و بچه‌هام: در این شماره از داستان کمیک‌استریپ قصه‌های من و بچه‌هام با عنوان «دریا»، خانواده تصمیم می‌گیرند راهی سفر شوند اما در بین راه، چون در کاپوت ماشین خوب بسته نشده، با باد کامیون در جاده، کاپوت بلند می‌شود و پدر نمی‌تواند خوب رانندگی کند. برای همین مسیر را اشتباهی می‌روند و گرفتاری‌هایی برایشان پیش می‌آید.

- زود بیایید طاها لازم‌توان داره: این داستان به موضوع کودک‌آزاری می‌پردازد و کودکان را با شماره 123 (امداد اجتماعی) آشنا می‌کند.

- پرونده شغل‌ها: در پرونده شغل‌های این شماره ماهنامه قلک به معرفی شغل «نقاش» پرداخته شده است. در ورودی پرونده، کودکان با یک نقاشی واقعی در حال نقاشی تابلویی آشنا می‌شوند. در این تصویر محمدتقی جلیلی (نقاش) در حال تقاشی یک اسب دیده می‌شود. عنوان داستان این پرونده، «خانم رنگی! چه تابلوی قشنگی!» است که در آن در قالب داستانی فانتزی، به معرفی شغل نقاشی و ابزارهای مورد استفاده در این حرفه-هنر پرداخته می‌شود.

- گُلک: در این شماره ماهنامه قلک کودکان با نگهداری از گل «مرجان» آشنا می‌شوند. همچنین از کودکان خواسته‌شده تا در صورتی که در محل زندگی‌شان گل مرجان دارند، با آن عکس انداخته و جایزه بگیرند.

- شیر آب چیک‌چیکو: در قالب این شعر به کودکان آموخته می‌شود که چک‌چک کردن شیر آب موجب هدر رفت آب شده و به راحتی می‌توان با آچار و ابزارهای لازم، جلوی این اسراف گرفته شود.

- هویج‌جون نرو: این ماجرای دو هویج است که ماه‌ها صبر کرده‌اند تا هویج‌شان در باغچه در بیاید اما وقتی می‌خواستند آن را بچینند، برای چگونگی مصرف آن دچار اختلاف شدند. یکی می‌خواست با آن سوپ هویج بپزد، یکی دیگر مربای هویج اما به جمع‌بندی نرسیدند تا اینکه متوجه شدند هویج با آنها قهر کرده و دارد از توی باغچه فرار می‌کند. در واقع هویج فرار نمی‌کرد، بلکه...

- سبیل گربه، بازی شغل‌ها، کوه پاستیل، گادان کفشی و... دیگر مطالب این شماره ماهنامه قلک هستند که با موضوع ارتقای مهارت‌های اقتصادی زندگی برای خردسالان منتشر می‌شود.

- نویسندگان و شاعران این شماره قلک عبارتند از: هدیه موسوی، آرتمیس آزاد، شهرام شفیعی، مریم زرنشان، زهرا جلائی‌فر، معصومه‌ پاکروان، نسترن فتحی، معصومه یزدانی و ناصر کشاورز. کارشناس داستان قلک معصومه یزدانی و کارشناس شعر آن، زهرا موسوی است. الهام تقی‌پور مدیر داخلی این نشریه است و امیر لعلی سردبیری این مجله را برعهده دارد.

- تصویرگران و عکاسان این شماره قلک عبارتند از: عاطفه فتوحی، آرتمیس آزاد، سام سلماسی، نرگس هاشمی، سارا طبیب‌زاده، سمیه عباسی، الهه بهین، ویدا کریمی، میثم موسوی، مهدیه صفایی‌نیا و طاهره شمسی. تصویرگر جلد شماره چهلم قلک نیر الهه بهین است.

- مخاطبان قلک می‌توانند به‌طور رایگان فایل صوتی داستان‌ها و شعرهای قلک را بر روی نرم‌افزارهای گوشی همراه یا تبلت گوش کنند. قیمت هر شماره این نشریه 6000 تومان است. شماره تلفن اشتراک ماهنامه قلک 88904882 است و پخش این نشریه بر عهده مداد آبی است. قلک در کتاب‌فروشی‌های منتخب توزیع می‌شود.

کد خبر 386051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha