تعدادی از نویسندگان کشور از مراحل بازسازی خانه سیمین و جلال بازدید کردند.

به گزارش همشهري،‌محمد‌حسين دانايي در اين بازديد با اشاره به اينكه مرمت و بازسازي منزل جلال آل احمد و سيمين دانشور با حفظ هويت اين بناي فرهنگي و مطابق با اصول علمي مرمت ابنيه تاريخي انجام شده است، گفت: اميدواريم اين مجموعه به‌عنوان نخستين خانه موزه در منطقه يك تهران به پاتوق فرهنگي براي اهالي هنر و ادبيات و اقشار مختلف مردم تبديل شود.
دانايي، خواهر‌زاده جلال آل‌احمد ضمن بازديد از قسمت‌هاي مختلف خانه جلال و سيمين دانشور، با انتقاد از تأخير در روند تكميل اين پروژه، گفت:

خوشبختانه طي سال‌هاي 95و 96شاهد تسريع در مراحل مرمت و بازسازي پروژه هستيم. وي با تقدير از دست‌اندركاران در مراحل مرمت و بازسازي پروژه، بيان داشت: براساس استانداردهاي بين‌المللي مرمت خانه موزه سيمين و جلال انجام شده است. دانايي با تأكيد بر اينكه هيچ مشكلي در مراحل مرمت و بازسازي پروژه وجود ندارد، افزود: اميدواريم بخش احياي اين مكان فرهنگي نيز با هوشمندي و تدابير لازم صورت گيرد. وي با بيان اينكه حفاظت، مرمت و احياي بناها، مجموعه‌ها، محوطه‌ها و بافت‌هاي فرهنگي و تاريخي بسيار ضرورت دارد، افزود:

در مرمت و بازسازي پروژه سيمين و جلال مباني نظري مرمت ابنيه مدنظر قرار گرفته است. دانايي با تأكيد بر اينكه بايد اين مكان تبديل به يكي از مراكز تجمع اهالي مطبوعات و هنرمندان شود، تصريح كرد: بايد با همكاري نهادهاي مردمي و صنفي، خانه موزه سيمين و جلال به مجموعه پويا و فعال در عرصه هنر و فرهنگ تبديل شود. دانايي با اشاره به اينكه بايد شاهد مديريت دمكراتيك و هوشمندانه در اين مجموعه باشيم، افزود:

نقش مهندس مشاور در حفاظت كيفي از پروژه غيرقابل انكار است، اميدواريم همانطور كه مراحل مرمت به خوبي و براساس اصول و استانداردها همراه بوده است در مرحله احيا نيز شاهد شكوفايي پروژه باشيم و بخش نرم افزاري مانند بخش سخت افزاري پروژه با بهره‌گيري از توانمندي نهادهاي مدني به خوبي پيش رود.

در حاشيه اين بازديد محمود دولت‌آبادي نيز كه به همراه ديگر هنرمندان و نويسندگان از خانه موزه سيمين و جلال بازديد مي‌كردند، از ناشران خواست براي تبديل اين پروژه به نهادي زنده در عرصه ادبيات كشور نسخه‌اي از كتاب‌هاي ادبي خود را تقديم كتابخانه اين مجموعه كنند. جواد مجابي نيز در حاشيه اين بازديد افزود: با مديريت هيأت امنايي مي‌توان به بهترين نحو از پروژه بهره‌برداري كرد.

خانه جلال آل‌احمد و سيمين دانشور در منطقه يك شهرداري تهران و در فاصله كمي از ميدان قدس و در محله دزاشيب واقع شده و شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران مسئوليت مرمت و بازسازي آن را بر‌عهده دارد. خانه سيمين دانشور و جلال آل‌احمد با زيربناي حدود 250مترمربع، شامل 2طبقه در بن بست ارض خيابان دزاشيب قرار دارد كه به‌زودي تبديل به خانه موزه خواهد شد.

کد خبر 386072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha