دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

تحقیقات در پرونده قتل مرد افغان که جسدش در میان زباله‌ها کشف شده بود، نشان می‌دهد که او قربانی جنایتی خانوادگی شده‌ است. برادران او اعتراف کردند که برای حفظ آبروی‌شان او را به قتل رسانده‌اند.

تحقيقات كارآگاهان جنايي پايتخت براي كشف راز اين جنايت ظهر ششم مهرماه همزمان با كشف جسدي در ميان زباله‌ها پشت بازار آهن منطقه يافت‌آباد شروع شد. جسد داخل گوني بود و آنطور كه مشخص بود قرباني بر اثر خفگي جانش را از دست داده و 3روز از مرگش مي‌گذشت. در ادامه مشخص شد كه مقتول پسري 25ساله و اهل افغانستان بود كه در نزديكي محل كشف جسد به همراه خانواده‌اش زندگي مي‌كرد. كارآگاهان راهي محل زندگي مقتول شدند و پي بردند كه 2برادر وي دست به جنايت زده‌اند. 2مرد افغان بازداشت شدند و در بازجويي‌ها اعتراف كردند كه برادرشان را به‌خاطر مسائل اخلاقي به قتل رسانده‌اند.

متهمان ديروز براي تحقيق به دادسراي جنايي تهران منتقل شدند. آنها اقرار كردند كه از يك هفته قبل از قتل نقشه جنايت را طراحي كرده بودند. طراح نقشه جنايت درخصوص جزئيات ماجرا به قاضي گفت: شنيده بودم كه برادرم نظيف(مقتول) با يكي از همشهري‌هايمان كه زني 50ساله است ارتباط دارد.

چندينبار به او تذكر داديم چون از آبروريزي‌هايي كه بعدا ممكن بود پيش بيايد مي‌ترسيديم اما او اصلا اهميتي به حرف‌هاي ما نمي‌داد. ما كه مي‌ترسيديم اين ماجرا برملا شود و خانواده زن ميانسال آبروي ما را در محل و بين فاميل ببرند تصميم گرفتيم خودمان وارد عمل بشويم چرا كه اين موضوع اگر به گوش فاميل‌هاي دورمان در افغانستان مي‌رسيد خيلي برايمان گران تمام مي‌شد.

به همين دليل از يك هفته قبل نقشه قتل او را كشيدم و موضوع را با برادر ديگرم در ميان گذاشتم و او هم پذيرفت. وي ادامه داد: مي‌دانستيم نظيف از يكي از دوستانش پول طلب دارد. همين شد كه براي اجراي اين نقشه به سراغ دوست وي رفتيم و از او خواستيم تا با نظيف تماس بگيرد و به بهانه برگردان طلبش با وي قرار بگذارد. دوست برادرم بي‌آنكه بداند ماجرا از چه قرار است با نظيف تماس گرفت و از او خواست به انباري حوالي بازار آهن بيايد.

وقتي نظيف رسيد، ‌دوست وي رفت. من و برادرم مانديم با نظيف. دست و پايش را بستيم و من با دستمالي خفه‌اش كردم. پس از قتل جسد را به همراه برادرم داخل گوني گذاشته و شبانه در همان نزديكي انبار در ميان زباله‌ها رهايش كرديم اما اصلا تصورش را نمي‌كرديم كه ماجرا لو برود و حالا بيشتر آبرويمان رفته است چرا كه اين موضوع قطعا تا الان در افغانستان پيچيده و حسابي آبروي ما رفته است. به گزارش همشهري، پس از اعترافات تازه اين 2برادر، قاضي جنايي براي طراح نقشه جنايت به اتهام مباشرت در قتل عمدي و برادر ديگر به اتهام معاونت در قتل قرار قانوني صادر كرد و تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.

کد خبر 386077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha