همشهری آنلاین: در شماره آبان ماه، داستان‌های خارجی مجله با عنوان میانفصل پاییز گردآوری شده که مژده دقیقی دبیر مهمان این بخش، سه داستان کوتاه را از زبان انگلیسی انتخاب کرده. همچنین طی یادداشتی مخاطبان را با نویسنده‌های این آثار و دلایل انتخاب داستان‌ها آشنا کرده.

داستان همشهری

همچنین طی یادداشتی مخاطبان را با نویسنده‌های این آثار و دلایل انتخاب داستان‌ها آشنا کرده. جز مژده دقيقي، فرزانه طاهري و ليلا نصيري‌ها ديگر مترجمان اين بخش هستند.

بخش درباره داستان این شماره نیز با نگاهی به پرونده‌ی میان‌فصل پاییز فراهم شده. دو گفت‌وگو با دنیس جانسون و تد چیانگ و جستاری از ادرین سلت مطالب اين بخش است که خوانندگان را با نویسندگان این سه داستان بیشتر آشنا می‌كند.

از ديگر مطالب مجله، نقطه‌های دور است در بخش درباره‌ی زندگي كه فاطمه ناهيدي، نخستين زن آزاده ايراني، خاطراتش را از نخستين روزهاي جنگ روايت كرده. بخش روايت‌هاي داستاني اين شماره نيز به مناسبت هفته كتاب نگاهي دارد به ساخت يك كتابخانه در ايران باستان و همچنين آگهي اولين قرائتخانه‌هاي ايران. ديگر مطالب خواندني اين شماره در بخش مستند است كه مخاطبان و نويسندگان تجربه‌هاي‌شان را از وصله‌هاي ناجور فاميل روايت مي‌كنند.

حسن عاليزاده، محمد مستقيمي، اصغر عبداللهي، صمد طاهري، گلستان جعفريان، سلمان باهنر، محمد طلوعي، وله سوينكا، جف داير، جنيفر ايگان و... از ديگر نويسندگان و هنرمندان اين شماره هستند.

هشتادودومين شماره‌ي ماهنامه داستان همشهری در 264 صفحه با قیمت 7000 تومان، از اوايل آبان در روزنامه‌فروشی‌ها و کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

کد خبر 386088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha