همشهری آنلاین: رئیس هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) توانسته است دکترین پدافند هوایی کشور را از هواپایه به زمین‌پایه تبدیل کند.

ناصر آراسته

 

به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ ناصر آراسته در آیین افتتاحیه سومین دوره معارف جنگ دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) که به منظور انتقال تجارب عملیاتی، فرهنگی و معنوی دوران دفاع مقدس به دانشجویان ارتش در محل این دانشگاه برگزارشد، این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: از فرمانده دانشمند و هوشمند قرارگاه پدافند هوایی که این همایش را برگزار کردند، تشکر می‌کنم و ان‌شالله این دوره تا پایان به خوبی برگزار شود.

رئیس هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی ادامه داد: از اینکه امروز درجمعی هستم که 3 هنر را به صورت توامان با هم دارند، خرسندم؛ امروز قرارگاه پدافند هوایی توانسته است دکترین پدافند هوایی کشور را از هواپایه به زمین‌پایه تبدیل کند و من می‌فهمم که اینکار چقدر سخت و بزرگی است.

امیرسرتیپ آراسته توضیح داد: هنر دوم شما این است که از ظرفیت‌های پدافند هواپایه به نحو مطلوبی در مواجه با تهدیدات استفاده می‌کنید.

وی اضافه کرد: هنر سوم شما نیز این است که بتوانید هر دو توان پدافندی زمین پایه و هواپایه را بومی سازی کنید و بعد در سطح جامعه و نیروهای مسلح فرهنگ‌سازی کنید.

وی درادامه این مراسم تصریح کرد: اگر امروز شما می‌بیند که دشمن به کشور ما تجاوز نمی‌کند، به دلیل سلحشوری رزمندگان و خون شهدا است، چرا که دشمن قادرنیست در برابرملتی که شهادت در راه خدا را افتخار می‌داند و از مرگ نمی‌هراسد، قد علم کند.

وی با اشاره به ایجاد شبهات درباره دفاع مقدس نیز گفت: سربازان جنگ نرم باید با رسالتی زینب گونه در مقابل این هجمه شوم بایستند.

رئیس هیات معارف جنگ شهیدسپهبد صیاد شیرازی گفت:هیات معارف جنگ با رویکرد علمی،عاطفی و حماسی به بررسی وقایع دوران دفاع مقدس می‌ پردازد و دانشجویان در بخشی از این دوره در پانزده هزار کیلومتر مربع از میادین نبرد در دوران دفاع مقدس و 27 پایگاه آموزشی حضور پیدا کرده و آموزش‌های لازم را می‌بینند.

کد خبر 386166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha