یازدهمین نشست گفت‌وگوی اجتماعی «تهران امید دارد» با هدف تقسیم کار، تدوین بسته سیاستی و برنامه‌های عملیاتی درخصوص کودکان دوشنبه‌شب برگزار شد.

کودک کار

به گزارش همشهري رضا قدمي، مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران در اين نشست در سخنان كوتاهي با اشاره به طرح جمع‌آوري كودكان كار و خيابان، تصريح كرد كه در جلسه مشترك با فرمانداري تهران به ادامه اجراي اين طرح تأكيد شده و شهرداري نيز در اين طرح با در اختيار گذاشتن خودرو به كمك بهزيستي استان تهران آمده است و بچه‌هايي كه در اين طرح جمع‌آوري مي‌شوند بعد از احراز هويت به تفكيك سن و جنس به مراكز بهزيستي فرستاده مي‌شوند. الهام فخاري، عضو شوراي شهر تهران نيز در اين نشست با اشاره به اينكه با جمع‌آوري كودكان كار به شيوه فعلي مخالف است، گفت: طرح جمع‌آوري كودكان كار فعلا متوقف نمي‌شود اما نقاط ضعف و قوت اين طرح و چگونگي اجرايي شدن آن بايد شناسايي شود و مورد توجه قرار بگيرد.

عضو شوراي شهر تهران گفت: براساس آيين‌نامه تقسيم كار در شوراي اجتماعي وزارت كشور تصدي و همكاري در جمع‌آوري كودكان كار جزو وظايف اين سازمان نيست و شهرداري به‌دليل همكاري در تأمين وسيله نقليه براي جمع كردن كودكان كار و خيابان كه در چند هفته اخير اجرايي شده، تذكر دريافت كرده است. چون نياز به تأمل داريم كه بدانيم در زمينه مداخله و اجرا چكار بايد بكنيم. فخاري به اشاره به اهميت بالاي اين موضوع گفت: ‌بايد پيامدهاي روانشناختي و جامعه‌شناختي اين طرح درنظر گرفته شود و قبل از هر اقدامي در اين‌باره بايد ملاحظات تخصصي در سياستگذاري‌هاي حوزه اجتماعي و شهروندي خصوصا در مورد كودكان در كميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران مطرح شود.

فخاري گفت: بيش از 70درصد كودكاني كه از ابتدايي اجرايي شدن اين طرح جمع‌آوري شده‌اند جزو اتباع بيگانه هستند كه به اردوگاه عسگرآباد ورامين منتقل شده‌اند. اما از طريق روابط ديپلماتيك بايد شرايطي فراهم شود تا اين كودكان در اسرع وقت در اختيار اداره اتباع قرار بگيرند. وي درخصوص جمع‌آوري كودكان زير 7سال نيز گفت: اين بچه‌ها به شيرخوارگاه‌هاي سازمان بهزيستي تحويل داده شدند. فخاري با اشاره به ادامه طرح در تهران نيز گفت: ‌اميدواريم تا هفته آينده بتوانيم جلسه‌اي را با مسئولان دستگاه‌ها برگزار كنيم تا بتوانيم ادامه اين طرح را در تهران بدون خطا ادامه دهيم.

کد خبر 386223

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha