همشهری‌آنلاین: ادعا شده پرونده جنجالی که رئیس‌ جمهور آمریکا را به داشتن ارتباط با روسیه متهم می‌کند از سوی حزب دموکرات و کمپین هیلاری کلینتون، نامزد سابق دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تامین بودجه شده است.

گفته می‌شود "مارک الیاس" که عضو کمپین هيلاري کلینتون و کمیته ملی حزب دموکرات است به شرکت اطلاعات استراتژیک فیوژن جی‌پی‌اس مستقر در واشنگتن پول داده تا این تحقیقات را انجام دهد.

منابع ناشناس به روزنامه واشنگتن پست گفتند: شرکت فیوژن جی‌پی‌اس، کریستوفر استیل، افسر اطلاعات سابق انگلیس را استخدام کرده تا این ادعاهای جنجالی درباره روابط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با روسیه را برملا کند.

براساس گزارش‌هاي الیاس که وکیل کمپین انتخاباتی کلینتون بوده، به مدت شش ماه تا چند روز قبل از آن‌که کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته میلادی شکست بخورد، بودجه این تحقیقات را تامین می‌کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اکسپرس، اما پیش از آن‌که الیاس وارد این ماجرا شود یک مشتری جمهوری‌خواه هم‌زمان با این‌که رای‌دهندگان به پای صندوق‌های رای در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌رفتند به شرکت فیوژن جی‌پی‌اس پول داده بود تا درباره اتهامهاي وارده به دونالد ترامپ تحقیق کند.

این اظهارات پس از آن مطرح شده که ترامپ از مقام‌هاي اطلاعاتی خواست تا جزئیات مربوط به این‌که چه کسی بودجه این تحقیقات را تامین کرده منتشر کنند.

این در حالی است که الیاس و شرکت فیوژن جی‌پی‌اس و همچنین کمپین کلینتون و کمیته ملی حزب دموکرات هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

این ادعاها هم‌زمان با آن مطرح شده که هیلاری کلینتون تور جهانی خود را برای معرفی کتاب جدیدش آغاز کرده؛ کتابی که در آن به تلاش‌های ناکامش برای رسیدن به ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخته است.

کد خبر 386263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha