همشهری آنلاین: رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: احساس دشمن این است که در حوزه اقتصاد با فشار و تحریم می تواند به نتایج خود برسد و صحنه اصلی جنگ را در حوزه اقتصاد تعریف کرده است.

غلامرضا جلالی

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ غلامرضا جلالی طی سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با بیان این که امروز با یک نوع تهدید ترکیبی از طرف دشمن مواجه هستیم، اظهار کرد: استراتژی که ترامپ بعد از مطالعات انجام داده برخلاف انتظار که فکر می کردیم یک رویکرد سخت و نظامی را در نظر بگیرد، دنباله روی از سیاست های اوباما است و آن تداوم تهدیدهای نرم علیه کشور از طریق نفوذ، تهدیدات رسانه ای و دیپلماتیک است.

وی افزود: در این راهبرد احساس دشمن این است که در حوزه اقتصادی می تواند با فشار و تحریم به نتایج دلخواه خود برسد و بنابراین صحنه اصلی جنگ را به نوعی در حوزه اقتصاد تعریف کرده و این نشان می دهد که ما در حوزه اقتصاد احتمالا آسیب پذیری و مشکلاتی داریم که باید برای رفع تلاش کنیم.

سردار جلالی انتخاب صحنه اقتصاد به عنوان صحنه اصلی جنگ توسط دشمن را یک رویکرد جدی دانست و گفت: باید این رویکرد دشمن را بشناسیم و بدانیم این رویکرد به کجا خواهد انجامید و چه تدابیری در این زمینه انجام خواهد گرفت.

وی راهبرد دوم دشمن را سوء استفاده از عنوان برجام و دست درازی برای به سایر نهادهای این کشور خواند و افزود: دشمن می خواهد به بهانه حصول اطمینان از اجرای برجام از مراکز نظامی و دفاعی و کارخانجات زیرساختی کشور بازدید کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: همه دنیا می دانند که جمهوری اسلامی ایران وقتی برجام را پذیرفت کاملا برابر تایید سازمان انرژی هسته ای تعهدات خود را به طور کامل انجام داد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها با سوء استفاده از عنوان هسته ای تلاش دارند تا نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی را در منطقه در مبارزه با تروریست های داعش در کنترل در بیاورند و در این جا دفاع آمریکا از داعش و تحت شعاع قرار دادن پیروزیهای ایران در برابر داعش در قالب محور مقاومت هدف است.

سردار جلالی راهبرد دیگر آمریکا در مبارزه با جمهوری اسلامی ایران را در حوزه سایبری عنوان کرد و گفت: آمریکایی ها تهدید کردند که ما پاسخ سایبری و غیرسایبری به رفتار سایبری شما می دهیم و لذا این نشان می دهد که آنها حتما در حوزه سایبری و زیرساختهای وابسته به فضای سایبر برنامه هایی دارند و این تهدید را باید حتما جدی تلقی کنیم و به رویکرد مقابله بیاندیشیم.

سردار جلالی با بیان این که ایجاد دوقطبی امنیت و اقتصاد در داخل کشور و بازی با افکارعمومی از دیگر راهبردهای آمریکا است، اظهار کرد: آمریکا می خواهد افکار عمومی را در اختیار بگیرد و این نشان می دهد که مساله افکار عمومی بسیار اهمیت دارد و رسانه هایی که افکار عمومی را شکل می دهند و سازماندهی می کنند بسیار مهم و با اهمیت هستند.

وی ادامه داد: ما در سر یک دوراهی قرار گرفتیم که یا تسلیم راهبردهای آمریکا بشویم و یا این که مقاومت کنیم و در برابر این راهبردها، مقام معظم رهبری پاسخ صریح به موضوع دادند که محورما محور مقاومت و یک مقاومت ملی در برابر این تهدید آمریکایی ها است.

کد خبر 386366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha