همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و رییس ستاد اربعین نزاجا از برقراری امنیت کامل در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چذابه محل تردد زائران با حضور یگان‌های ارتش و دیگر نیروهای مسلح خبر داد.

 زائران اربعین

امیر سرتیپ علی جهانشایی در حاشیه بازدید از زیرساخت های اربعین در مرز خسروی در گفت وگو با ایرنا افزود: برای خدمت رسانی مطلوب به زائران، ستاد اربعین در ستاد فرماندهی کل نیروی زمینی ارتش تشکیل و در همین راستا، این ستاد در قرارگاه های مشترک استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان با محوریت فرماندهان منطقه ای غرب و جنوب غرب کشور ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی از ماه ها قبل با برگزاری جلسات با مسئولان کشوری، لشکری، فرمانداران و استانداران استان های عبور زائران، تلاش کرد با استفاده از ظرفیت های موجود، خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی ارائه دهد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش اظهارداشت: ارتش علاوه بر برپایی موکب های خدمات رسان به زائران و نیز ایجاد نمازخانه، برای نصب سرویس های بهداشتی در مسیرهای منتهی به مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه در پایانه های مرزی اقدام کرده است.

سرتیپ جهانشایی افزود: همچنین در بخش بهداشت و درمان، نیروی زمینی ارتش اقدام به برپایی بیمارستان های صحرایی در مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه کرده است.

وی ادامه داد: این بیمارستان ها دارای بخش های بستری، خدمات اورژانس، اتاق عمل، دندان پزشکی ، رادیولوژی، آی سی یو، مراقبت های ویژه و داروخانه با به کارگیری پزشکان متخصص سایر بیمارستان های نزاجا است و با استقرار اورژانس هوایی و استفاده از بالگردهای نزاجا، تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به بیماران احتمالی زائر فراهم شده است.

وی از پخت و توزیع 100 هزار پرس غذا در هر وعده برای خدمات رسانی در بخش تغذیه زائران خبر داد.

رییس ستاد اربعین نزاجا، همچنین از تسطیح، شن ریزی و ایجاد پارکینگ با مساحت 35 هکتار در مرز خسروی با ظرفیت 25 هزار دستگاه خودرو خبر داد و گفت: در مرز شلمچه نیز ارتش نسبت به ایجاد توقفگاه برای خودروهای زائران اربعین اقدام کرده و جایگاه های سوخت، سرویس های بهداشتی و نمازخانه نیز در این توقفگاه ها مستقر شده اند.

کد خبر 386488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha