اعضای باند خانوادگی با سوراخ کردن سقف طلافروشی‌ها در شهرهای مختلف وارد آنجا می‌شدند و با تخریب گاوصندوق همه طلاها را به سرقت می‌بردند.

سردسته اين باند يك سارق حرفه‌اي است كه به جرم سرقت مسلحانه از طلافروشي‌ تحت تعقيب بود. آخرين سرقتي كه اعضاي اين باند رقم زدند، در شهرستان مينودشت استان گلستان رخ داد. صبح دهم مهرماه صاحب يك طلافروشي با وارد شدن به مغازه‌اش با صحنه عجيبي روبه‌رو شد.

سقف مغازه سوراخ و گاوصندوق كاملا تخريب شده و اثري از 7 كيلو طلاي داخل آن نبود. همه‌‌چيز از يك سرقت حساب‌شده حكايت داشت. وقتي ماجرا به پليس گزارش شد، تيمي از كارآگاهان اداره آگاهي راهي محل سرقت شدند. بررسي‌هاي اوليه از اين حكايت داشت كه دزدان شبانه و با سوراخ كردن سقف وارد طلافروشي شده‌اند. آنها سپس با استفاده از دستگاه‌هاي برش گاوصندوق را تخريب كرده و 7 كيلو طلا را سرقت كرده بودند.

هرچند طلافروشي به سيستم‌هاي امنيتي مجهز بود اما به‌نظر مي‌رسيد دزدان كاملا حرفه‌اي بودند و با از كارانداختن سيستم ضد‌سرقت، نقشه‌شان را عملي كرده‌اند. در ادامه و در بررسي فيلم‌هاي ضبط شده در دوربين‌هاي مداربسته و همچنين تحقيقات تخصصي، سرنخ‌هايي به‌دست آمد كه نشان مي‌داد يكي از سارقان سابقه‌دار در اين ماجرا نقش دارد.

او مردي 50ساله بود كه سوابقي ازجمله سرقت مسلحانه از طلافروشي در پرونده‌اش ديده مي‌شد و تحت تعقيب پليس يكي از استان‌هاي ديگر بود. كارآگاهان كه مشخصات كاملي از اين مرد به‌دست آورده بودند جست‌‌وجو براي رديابي او را شروع كردند. سارق حرفه‌اي اهل يكي از شهرهاي شمال‌غرب كشور بود كه همراه خانواده‌اش براي سرقت راهي استان گلستان شده بود.

مأموران در ادامه مشخصاتي را از خودروي آنها به‌دست آوردند و تيم‌هاي گشتي شامگاه جمعه دزدان را كه سوار بر 2خودروي پژوپارس سفيد بودند در خيابان ناهارخوران گرگان شناسايي كردند. دزدان قصد فرار داشتند اما در نهايت با شليك گلوله هر دو خودرو متوقف و سارقان دستگير شدند. در بازرسي از خودروهاي آنها مقداري از طلاهاي مسروقه به همراه پول نقد كشف شد و سارقان به اداره آگاهي منتقل شدند.

سرهنگ مجتبي مروتي، رئيس پليس آگاهي استان گلستان با بيان اين خبر به همشهري گفت: اعضاي اين خانواده 6 نفر بودند كه 3نفرشان در ماجراي سرقت از طلافروشي شهرستان مينودشت نقش داشتند. سردسته باند، پدر 50ساله خانواده بود كه سابقه سرقت مسلحانه داشت و نقشه سرقت را با همدستي داماد و پسرش عملي كرده بود.

وي ادامه داد: اعضاي اين باند علاوه بر سرقت از طلافروشي مينودشت به سرقت از 3طلافروشي ديگر در شهرهاي آق‌قلا، خان‌ببين (در استان گلستان) و فاروج (در استان خراسان شمالي) با همين شگرد اعتراف كردند. آنها به چندين سرقت عادي نيز اقرار كردند و تحقيقات براي شناسايي ديگر سرقت‌هاي احتمالي‌شان ادامه دارد.

کد خبر 386535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha