همشهری‌آنلاین: مقام‌های تنظیم خانواده بنگلادش با ارائه طرح عقیم‌سازی داوطلبانه از دولت خواستند تا وازکتومی و توبکتومی را برای مردان و زنان روهینگیایی که در منطقه کوکس‌بازار مستقر هستند، به اجرا دربیاورد.

این منطقه میزبان یک میلیون مهاجر از اقلیت مسلمان روهینگيایی است و بیشتر تلاش‌ها برای کنترل زاد و ولد در کمپ‌های پرجمعیت آن ناکام مانده است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، بیش از ۶۰۰ هزار روهینگيایی از زمان آغاز سرکوب نظامی در میانمار در ماه اوت وارد بنگلادش شده‌اند.

این موج جدید پناهجویان به صدها هزار روهینگيایی دیگر پیوستند که در جریان خشونت‌های پیشین از ایالت راخین در غرب میانمار فرار کرده بودند.

اکثر این مسلمانان در شرایط نابسامان زندگی می‌کنند و دسترسی آنها به غذا، وسایل بهداشتی و یا تاسیسات درمانی محدود است؛ لذا مقام‌های محلی بنگلادش نگرانند که فقدان تنظیم خانواده بیش از پیش منابع را از بین ببرد.

رئیس سرویس تنظیم خانواده در منطقه کوکس بازار که محل استقرار کمپ‌هاست، می‌گوید روهینگيایی‌ها آگاهی اندکی درباره کنترل جمعیت دارند.

او با اشاره به فقدان آموزش در میانمار که این مسلمانان را مهاجران غیر قانونی می‌داند و دسترسی آنها به بسیاری از خدمات را غیر ممکن می‌کند، افزود: جامعه مسلمانان روهینگيایی عامدانه کنار گذاشته شدند. خانواده‌های بزرگ در کمپ‌ها عادی است و برخی از والدین تا ۱۹ فرزند دارند و بیشتر مردان روهینگيایی هم بیش از یک همسر دارند. ما از دولت خواسته‌ایم تا طرحی را برای وازکتومی مردان و توبکتومی زنان به اجرا درآورد.

کد خبر 386589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha