مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
۰ نفر

۱۰ روز تا اربعین حسینی مانده است و شهرداری تهران تلاش می‌کند در چارچوب مصوبات شورای اسلامی شهر تهران خدمات درخور و شایسته‌ای را به زائران ارائه کند.

معاون امنيتي وزارت كشور و رئيس ستاد مركزي اربعين حسيني نيز به‌منظور هماهنگي‌هاي نهايي براي برگزاري باشكوه پياده‌روي اربعين حسيني، از مرز خسروي در استان كرمانشاه بازديد كرد. حسين ذوالفقاري با قدرداني از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداري تهران و فعاليت‌هاي مربوط به آماده‌سازي مرز خسروي اظهار داشت:

عملكرد مطلوب مسئولان كشوري، استاني و شهرداري تهران در نخستين سال عبور زائران از مرز خسروي بهترين تبليغ براي پايداري اين مرز در سال‌هاي آينده خواهد بود. وي خاطرنشان كرد: اقدامات خوبي در اين مرز انجام شده كه در روزهاي آينده تكميل مي‌شود.

  • تأكيد شورا بر انضباط مالي در مراسم اربعين

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران هم كه به تازگي از مسير ارائه خدمات به زائران اربعين بازديد كرده است، نكاتي را در رابطه خدمت‌رساني شهرداري به زائران اربعين بيان كرد. محمدجواد حق‌شناس به همشهري گفت: «يكي از مهم‌ترين نتايجي كه به‌دست آورده‌ايم اين بوده كه مصوبات شورا به‌عنوان يك‌اصل درنظر گرفته شود و براساس آن عمل شود.» وي با بيان اينكه ضوابط و قواعد مصوب در زمينه مراسم اربعين بايد رعايت شود، افزود:

«بررسي‌هاي ما نشان مي‌دهد كه شهرداري دوره پيشين در چارچوب مصوبات شورا حركت نكرده و نظارت‌پذير نبوده است. گويا شهرداري در سال گذشته اينطور احساس مي‌كرده كه از شوراي شهر چك سفيد امضا دارد. به همين دليل هزينه‌هايي را متحمل شده كه خيلي بيشتر از هزينه‌هاي مصوب بوده است. در حالي كه قرار بوده از سال 93و با آغاز حركت مراسم اربعين شهرداري 5ميليارد تومان هزينه خدمت‌رساني كند اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه به‌دليل ‌بي‌انضباطي مالي بين 7 تا 16برابر اين رقم را هزينه كرده كه نيازمند بررسي دقيق‌تر براي پيدا‌كردن رقم دقيق هستيم.»

اين عضو شوراي شهر تهران در پاسخ به اين سؤال كه امسال نظارت چگونه صورت مي‌گيرد؟ گفت: «تأكيد شورا بر رعايت انضباط مالي است. براي اين منظور اعلام كرده‌ايم كه شهرداري نبايد در حوزه‌هايي كه مربوط نمي‌شود، وارد شود چراكه در ستاد اربعين از شهرداري تهران، حوزه خدمات شهري حضور دارد.

درحالي‌كه سال‌هاي پيش شهرداري بخشي از وظايف ديگران را نيز برعهده مي‌گرفت. مثلا با وجود حضور كميته بهداشت و آموزش، شركت شهرسالم نيز خدمت‌رساني مي‌كرد.» به گفته حق‌شناس بر اين اساس امسال، شركت شهرسالم كارمندان و نيروهاي خدماتي اعزامي را كه حدودا 750نفر مي‌شوند تحت پوشش قرار مي‌دهد. وي همچنين عنوان كرد كه آشپز و نيروهاي اداري مازاد به مراسم اربعين اعزام نمي‌شوند و 95درصد نيروها، از نيروهاي خدمات هستند.

به گفته وي 240نفر به نجف اشرف و 440نفر به كربلاي معلي اعزام خواهند شد و 5درصد نيروي كارمند هم به اصرار خودشان به مراسم مي‌روند و حق ماموريتي نخواهند گرفت. حق‌شناس به حمل‌ونقل مسافران از مرز مهران اشاره كرد و افزود: «درپي هماهنگي با شركت واحد، جابه‌جايي مسافران و نيروهاي خدمات با برنامه دقيقي صورت مي‌پذيرد و كارگران با حفظ آرامش و آسايش به كشور باز مي‌گردند.»

  • اعزام نيروهاي خدماتي در 2مرحله

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران در روزهاي 2و 3 آبان بود كه به همراه جمعي از مديران شهري از روند اقدامات و فعاليت‌هاي نيروهاي شهرداري تهران براي خدمت‌رساني به زائران اربعين حسيني از محل اسكان كارگري، موكب‌ها و... در شهرهاي نجف و كربلا بازديد كرد.

اين در حالي است كه با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته 2هزار نفر براي ارائه خدمات‌رساني به شهرهاي نجف و كربلا در 2گروه اعزام مي‌شوند. به گفته معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران 750نيروي خدماتي در شهرهاي كربلا و نجف مستقر شده‌اند. اين در حالي است كه گروه دوم نيروهاي شهرداري تهران امروز (هشتم آبان‌ماه) به شهرهاي نجف و كربلا اعزام مي‌شوند.

  • فعاليت‌هاي فرهنگي در مسير زائران

معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران با اشاره به نصب آثار فرهنگي در مسير پياده‌روي زائران اظهار داشت: شهرداري تهران همچون سال‌هاي قبل مسئوليت تبليغات محيطي و فرهنگي در خاك عراق را بر عهده دارد. بر اين اساس، قرار است 14پرچم بلند 60متري به نيت 14معصوم و تصاوير شهداي بسيج مردمي يا حشد الشعبي را در مسير پياده‌روي نصب كنيم و در معرض ديد عموم قرار دهيم.

مجتبي عبداللهي در ادامه به استقرار 40كيوسك راهنماي زائر در شهرهاي نجف و كربلا و مسير اين دو شهر اشاره كرد و گفت: پيش‌بيني كرده‌ايم 400نفر شامل 250خوزستاني كه به زبان عربي مسلط هستند در كيوسك‌ها مستقر شوند و به زائران در زمينه پيدا كردن همراهان كمك كنند. معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران به نصب بيرق‌هاي عزاداري پايه بلند در مسير تردد زائران هم اشاره و تأكيد كرد:

شهرداري تهران در طول مسير پياده‌روي، 2موكب 707و 828 را دارد كه به زائران خدمات مختلف ارائه مي‌كند. معاون شهردار تهران درباره استقرار تيم‌هاي پزشكي شهرداري تهران در 4مرز ترددي زائران و نيز مسير پياده‌روي شهرهاي نجف و كربلا هم گفت: امكانات خوبي آماده شده تا همچون سال‌هاي قبل، خدمات لازم و ضروري به زائران ايراني اربعين ارائه شود. به گفته وي قرار است تا امسال با همكاري بيمارستان نيكان اقدامات مربوط به درمان زائران در موكب امام زمان(عج) در مسير نجف به كربلا انجام شود.

کد خبر 386686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha