همشهری‌انلاین: عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان در نشستی با رئیس کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل خواهان اعمال تحریم علیه رهبران گروه طالبان از جمله هیبت‌الله آخوندزاده شد.

 عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان براساس بیانیه‌ای که دفتر منسوب به او منتشر کرده از کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل خواسته تا مکانیزم‌های نظارتی را تقویت و تحریم‌هایی را علیه رهبران طالبان از جمله ملا هیبت‌الله آخوندزاده اعمال کند.

عبدالله این درخواست را در جریان نشستی در شهر کابل با کایرات عمروف، رئیس کمیته تحریم‌های شورای امنیت مطرح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از طلوع،طبق اعلامیه دفتر رئیس اجرایی دولت افغانستان عبدالله گفته است: شبه‌نظامیان مسلح طالبان قاتلان بی رحم مردم بی گناه افغانستان هستند و مسئول نابودی این کشور محسوب می‌شوند. آنها باید تروریست در نظر گرفته شوند.

او همچنین تاکید کرد کشورهایی که تروریست‌ها را دسته‌بندی کرده و به گروه‌های خوب و بد تقسیم می‌کنند، مرتکب اشتباهی بزرگ می‌شوند.

در عین حال عبدالله عبدالله از کمیته تحریم‌ها خواست تا با تشدید نظارت‌هایش و همچنین تقویت مکانیزم ارزیابی اقدام به محدود کردن تحرک و فعالیت‌های تروریست‌ها و متوقف کردن منابع مالی آنها کند.

همچنین براساس این بیانیه، عمروف نیز بر تعهدش به همکاری و ایستادگی در کنار دولت افغانستان براي جلوگیری از تهدیدهای امنیتی و ایجاد صلح در افغانستان تاکید کرده است.

هیبت‌الله آخوندزاده یکسال و نیم پیش، بعد از کشته شدن رهبر قبلی طالبان یعنی ملا اختر منصور به رهبری این گروه شبه‌نظامی منصوب شد.

کد خبر 386754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha