همشهری آنلاین: رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در مورد مداخله روسیه در انتخابات این کشور مجوز صدور کیفرخواست علیه فرد یا افراد خاصی را دریافت کرده است. ترامپ فعالیت در این زمینه را توطئه علیه خود و همراهانش می‌داند.

احتمال دستگیری افرادی در رابطه با دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

به گزارش دويچه وله به نقل از شبکه‌های خبری آمریکایی "سی ان ان" و "ان بی سی"، هیئت ژوری دادگاهی در واشنگتن با تقاضای رابرت مولر برای پیگرد قضایی فرد یا افرادی موافقت کرده است.

مولر، رئیس پیشین اف‌بی‌آی، از سوی وزارت دادگستری آمریکا به عنوان بازرس ویژه برای بررسی مداخله روسیه در انتخابات و همچنین میزان آٰگاهی تیم انتخاباتی دونالد ترامپ از این مسئله منصوب شده است.

مولر علاوه بر این موظف است که در باره "کارشکنی" ترامپ در ماجرای مداخله روسیه در انتخابات و جلوگیری از اجرای عدالت شفاف‌سازی کند.

نام فرد یا افرادی که قرار است مورد پیگرد قانونی قرار گیرند و همچنین اتهامات آنها فاش نشده است. احتمال می‌رود که تا بامداد سه‌شنبه (۳۱ اکتبر / ۹ آبان) یک یا چند نفر در این رابطه دستگیر شوند.

آدام شیف، عضو کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در این رابطه از دو نفر نام برده است: مایکل فلین، مشاور پیشین دونالد ترامپ در زمینه امنیت ملی و پل مانافورت، رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ.

  • توطئه" علیه ترامپ؟

رئیس جمهور ایالات متحده فعالیت‌های تازه در این زمینه را توطئه علیه خود و همراهانش می‌داند.

او روز یکشنبه (۲۹ اکتبر) در چند پیام توئیتری تلاش کرد که نظرها را متوجه هیلاری کلینتون، رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری کند. ترامپ از جمله نوشت: «تمامی این داستان‌ها در باره روسیه دقیقا زمانی پخش می‌شود که جمهوری‌خواهان دست به یک اقدام تاریخی برای کاهش مالیات و اصلاح قوانین مالیاتی زده‌اند. آیا این تصادفی است؟ خیر."

تای کاب، وکیل ترامپ، در باره توئیت‌های رئیس جمهور علیه کلینتون اظهار داشت که نوشته‌های ترامپ ربطی به تحقیقات مولر پیرامون نقش روسیه در انتخابات و ارتباطات تیم انتخاباتی ترامپ با مسکو ندارد.

کد خبر 386770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha