چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: واردات نفت خام ایران از سوی خریداران بزرگ در آسیا تحت تاثیر افزایش خرید از سوی چین و کره جنوبی، در سپتامبر برای سومین ماه متوالی افزایش یافت و به بالاترین میزان در شش ماه اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، آمار رسمی و کشتیرانی نشان داد: چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در سپتامبر اندکی بیش از ۱.۹ میلیون بشکه در روز نفت خام ایران را وارد کردند که ۵.۱ درصد در مقایسه با سپتامبر سال گذشته افزایش داشت. واردات این کشورها در مقایسه با اوت نیز حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

با این‌همه میزان خرید مشتریان آسیایی نفت ایران پایین رکوردی مانده است که اوایل سال میلادی جاری و همچنین سال گذشته که تهران پس از لغو تحریم‌های اقتصادی غربی صادراتش‌ را افزایش داد، مشاهده شد.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: واردات نفت ایران از سوی مشتریان آسیایی که عمده نفت ایران را خریداری می‌کنند، احتمالا در هفته‌های آینده کاهش خواهد یافت زیرا صادرات به مقصد این منطقه به پایین ۱.۵ بشکه در اکتبر کاهش یافته است.

واردات نفت ایران از سوی چین در سپتامبر حدود ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به حدود ۷۸۴ هزار بشکه در روز رسید اما در مقایسه با اوت که چین بالاترین واردات ماهانه از سال ۲۰۰۶ را داشت، کاهش نشان داد.

واردات کره جنوبی حدود یک چهارم افزایش یافت و به بیش از ۵۰۴ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین واردات در پنج ماهه گذشته بود در حالی که واردات هند یک سوم کاهش یافت و به ۴۱۵ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز رسید.

واردات نفت ایران از سوی ژاپن که آمار رسمی خود را سه‌شنبه نهم آبانماه منتشر کرد، در سپتامبر بیش از ۳۰ درصد کاهش داشت و به حدود ۲۱۶ هزار بشکه در روز رسید.

کد خبر 387007

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha