جواد عزیزی: به دنبال دستبرد میلیونی سارقان ناشناس به موزه زمین شناسی، کارآگاهان پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد به سرنخ‌هایی از این سرقت شبانه دست یافتند.

صبح یکی از روزهای مرداد ماه، زمانی که کارکنان سازمان زمین شناسی به محل کار خود در غرب تهران رفته‌ بودند، متوجه دستبرد شبانه به موزه سازمان شده و ماجرا را به پلیس اطلاع دادند.

با گزارش این ماجرا به قاضی رودگر- بازپرس شعبه دوم دادسرای فرودگاه- گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد عازم محل سرقت شدند و بررسی‌های تخصصی برای کشف راز این سرقت را آغاز کردند.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد، سارقان پس از ورود شبانه به سازمان، خود را به طبقه همکف این ساختمان- که محل موزه زمین شناسی بود- رسانده و با از کار انداختن تمامی سامانه‌‌های امنیتی دست به سرقت سنگ‌های قیمتی زده‌اند.

از آنجا که این موزه توسط چند دوربین مداربسته کنترل می‌شد، کارآگاهان بررسی تمامی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌ها‌را  آغاز کردند، اما سارقان پیش از سرقت دوربین‌ها را نیز از کار انداخته بودند.

در حالی که نخستین بررسی‌ها هیچ سرنخی از این سرقت بزرگ را در اختیار کارآگاهان قرار نداد، ماموران به بررسی نحوه ورود سارقان به داخل ساختمان زمین شناسی و محل موزه پرداختند.

تحقیقات نشان می‌داد عاملان سرقت با باز کردن دریچه هواکش موزه سعی داشته‌اند وانمود کنند از طریق این دریچه وارد موزه شده‌اند، اما محل قرار گرفتن هواکش به گونه‌ای بود که امکان عبور انسان از آن وجود نداشت.

این اطلاعات، کارآگاهان را با این فرضیه مواجه کرد که سرقت بزرگ از سوی افرادی آشنا به محل موزه صورت گرفته و آنها برای گمراه کردن پلیس اقدام به صحنه‌سازی کرده‌اند.

این فرضیه زمانی قوت گرفت که در ادامه تحقیقات مشخص شد هیچ قفل یا شیشه‌ای شکسته نشده و سارقان به راحتی وارد ساختمان  شده‌اند.

قاضی  رودگر-بازپرس شعبه  دوم دادسرای فرودگاه- روز گذشته با بیان این خبر گفت: با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران که احتمال می‌دهند سارقان حتی با سامانه امنیتی موزه نیز آشنایی داشته‌اند، بررسی‌های خود را روی این فرضیه متمرکز کرده و به سرنخ‌های مهمی در این پرونده دست یافته‌اند وگروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی فرودگاه، سرگرم رسیدگی به این پرونده هستند و تلاش برای شناسایی عاملان سرقت ادامه دارد.

کد خبر 38711

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز