شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

گالری‌های تهران در جمعه‌ای که گذشت روز پررونقی را پشت سر گذاشتند.

مجسمه

افتتاح بيش از 30نمايشگاه، سومين هفته آبان را به يكي از شلوغ‌ترين هفته‌هاي گالري‌هاي تهران تبديل كرده است. نگاهي به برنامه گالري‌ها نشان مي‌دهد كه بسياري از هنرمندان معاصر از هنرمندان پيشكسوت تا هنرمندان جوان و تازه‌كار با آثارشان در گالري‌هاي تهران حاضرند.

  • واقعيت مبهم

گالري فرمانفرما از گالري‌هايي است كه در سال 96فعاليت خود را در خيابان خردمند شمالي آغاز كرده است وتا‌كنون بيشتر نمايشگاه‌هاي گروهي در اين گالري برپا شده است. نمايشگاه‌هايي كه آثارشان تركيبي از كارهاي هنرمندان پيشكسوت و هنرمندان جوان ايراني است. اين بار هم نمايشگاه گروهي ديگري در اين گالري برپا شده است. «واقعيت مبهم» با آثاري از ايران درودي، حسين محجوبي، قاسم حاجي‌زاده، عليرضا اسپهبد، نيكزاد نجومي، محسن فولادپور، نزار موسوي‌نيا، علي اسماعيلي‌لو، امين باقري، وحيد چماني، الهام فلاحي، اميرنصر كم‌گويان، سولماز نباتي و مرتضي يزداني از ديروز در گالري فرمانفرما افتتاح شده و تا 10آذر ادامه دارد.

  • آقاي مجسمه‌ساز و شاگردان

نمايشگاهي از آثار پرويز تناولي و 4تن از شاگردان او (مونا پاد، رامين جمشيدي، هوراد گرجي و عليـرضا معصومي) در گالري بوم آغاز شده است. اين نمايشگاه تا ششم بهمن در گالري بوم برقرار است.

  • يكصد كتيبه عاشورايي

موزه امام علي(ع) نيز همزمان با فرارسيدن ايام اربعين ميزبان 100كتبيه عاشورايي است. اين نمايشگاه تا 9آذرماه در اين موزه ادامه دارد.برادران شيشه‌گران از هنرمندان نام‌آشناي معاصرند. كورش، بهزاد و اسماعيل كه در اين ميان نام اسماعيل كمتر از برادران ديگر شنيده شده است. اين بار اما گالري «افرند» نمايشگاه آثار اسماعيل شيشه‌گران را برپا كرده است. گالري افرند در كوچه نوزدهم خيابان جهان‌آرا قرار دارد.

مريم سالور از هنرمنداني است كه ايده‌هايش را در قالب‌هاي گوناگون هنرهاي تجسمي اجرا كرده است. بسياري او را با سفال‌ها و مجسمه‌هايش مي‌شناسند. اين بار او مجموعه‌اي از نقاشي‌ها و چيدمان‌هايش را براي نمايش انتخاب كرده است. نمايشگاه مريم سالور تا 23آبان‌ماه در گالري ايرانشهر داير است.

مجموعه‌اي از آثار نقاشي، طراحي و چاپ دستي تعدادي از استادان نامدار هنرهاي تجسمي نيز در گالري آريا به نمايش درآمده است. نمايشگاهي كه بسياري از پيشگامان هنر مدرن ايران در آن حضور دارند. آثاري از ماركو گرگوريان، ابوالقاسم سعيدي، منير فرمانفرماييان، بهمن محصص، داوود امداديان، ناصر اويسي، قاسم حاجي‌زاده، شهلا حبيبي، علي اكبر صادقي، بهجت صدر، فريده لاشايي، رضا مافي، اردشير محصص، سيراك ملكونيان، نيكزاد نجومي، مهدي ويشكايي و منوچهر يكتايي در اين نمايشگاه كه «آثار كوچك، استادان بزرگ» نام دارد به معرض ديد گذاشته شده است. نمايشگاه تا30 آبان در گالري آريا برقرار است.

  • «رنگ‌رخسار» درمبخش

شماري از نمايشگاه‌هايي كه در هفته‌هاي گذشته برپا شده‌اند نيز هنوز ادامه دارند. نمايشگاه نقاشي‌هاي محمدعلي بني اسدي نيز همچنان در گالري ساربان در خيابان هويزه غربي برقرار است. «رنگ رخسار» مجموعه‌اي از آثار اين نقاش نام‌آشناي معاصر است كه به انتخاب امير سقراطي فراهم آمده است.

نمايشگاه مجموعه آثار كامبيز درمبخش كه «سورپرايز» نام دارد نيز تا دوشنبه در گالري ويستا برقرار است. درمبخش اين بار برخلاف هميشه مجموعه‌اي از كارهاي مفهومي‌اش را در اين نمايشگاه براي مخاطبان به نمايش گذاشته است. گالري ويستا در خيابان مطهري، ‌خيابان ميرعماد، ‌كوچه دوازدهم قرار دارد. نمايشگاه عكس‌هاي آرنو فيشر كه هفته گذشته آغاز شده تا 15آبان ادامه دارد. اين نمايشگاه در گالري راه‌ابريشم بر پا شده است.

کد خبر 387152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha