مرد تبهکار برای اخاذی از مغازه‌داران و مسافرکش‌ها نقشه عجیبی داشت.

تصویر متهم با دستور قضایی منتشر میشود

او با طعمه قرار دادن 2زن بر سر راه سوژه‌هايش، در نقش سرهنگ پليس وارد عمل مي‌شد و به بهانه ايجاد مزاحمت براي بانون، از آنها اخاذي مي‌كرد.به گزارش همشهري، متهم كه مردي 45ساله و مجرمي سابقه‌دار است از چند‌ماه پيش تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرار گرفت. نخستين شاكي او يك راننده مسافركش بود كه در تشريح ماجرا به مأموران گفت: در حال مسافركشي بودم كه در يكي از خيابان‌ها 2زن برايم دست تكان دادند.

آنها سوار ماشين شدند و شروع به حركت كردم اما در همين هنگام مردي كه سوار بر يك موتور سياه‌رنگ بود به ماشينم نزديك شد و با معرفي خودش به‌عنوان مأمور خواست كه توقف كنم. او يك كارت شناسايي نشانم داد و گفت كه سرهنگ نيروي انتظامي است و مداركم را خواست.

سپس گفت كه بايد ماشينم توقيف شود و وقتي دليلش را پرسيدم مدعي شد كه براي 2زني كه سوار ماشينم شده بودند، مزاحمت ايجاد كرده‌ام. در همين هنگام آن 2زن نيز پياده شدند و ادعا كردند كه من قصد داشته‌ام آنها را فريب داده و مورد آزار و اذيت قرار دهم. شاكي ادامه داد: شوكه شده بودم و هر چقدر اصرار كردم كه آنها دروغ مي‌گويند، مرد موتورسوار باور نكرد. او تلفني با فردي صحبت كرد و گفت: «‌سردار متهم را دستگير كرده‌ام، چه دستوري مي‌فرماييد؟»

بعد هم به من گفت كه بايد ماشينم به پاركينگ منتقل شود و خودم به دادگاه معرفي شوم. در آن شرايط شروع به التماس كردم تا اينكه قبول كرد با گرفتن مبلغي چشم‌پوشي كند. او خواست 3ميليون تومان به حسابش واريز كنم و من هم اين كار را انجام دادم.

  • همدستان مأمور قلابي

با اين شكايت، تحقيقات كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران براي شناسايي فردي كه خود را سرهنگ پليس معرفي كرده بود آغاز شد. هنوز ردي از اين مرد به‌دست نيامده بود كه شكايت‌ ديگري مطرح شد. اين بار سرهنگ قلابي با همان شگرد از يك مغازه‌دار اخاذي كرده بود. مرد مغازه‌دار گفت:

داخل مغازه‌ام بودم كه 2زن وارد شدند. آنها شروع به حرف زدن كردند و در همين هنگام مردي ميانسال وارد مغازه شد و با نشان دادن كارت، خود را سرهنگ معرفي كرد. او پرسيد كه با اين دو زن چه كار دارم؟ و در همين هنگام آنها مدعي شدند كه من قصد فريب و آزار و اذيت‌شان را داشته‌ام.

پس از آن مرد ميانسال به فردي كه سردار صدايش مي‌كرد زنگ زد و به من گفت كه مغازه‌ام بايد پلمب و بنري روي آن نصب شود كه نشان مي‌‌دهد من مشكل اخلاقي داشته‌ام. با شنيدن اين حرف شوكه شدم و در نهايت با خواهش و التماس فراوان آن مرد قبول كرد كه در ازاي دريافت مبلغي ميليوني مغازه‌ام را تعطيل نكند.

او حتي با آن 2 زن نيز صحبت كرد و آنها قبول كردند كه شكايت نكنند. از آنجا كه مغازه دومين شاكي مجهز به دوربين مداربسته بود، مأموران موفق شدند تصاويري از سرهنگ قلابي و آن دو زن به‌دست آورند. در ادامه مشخص شد زنان جوان همان كساني هستند كه در ماجراي اخاذي از راننده مسافركش نيز حضور داشتند و در حقيقت همدستان سرهنگ قلابي هستند.

  • مجرم سابقه‌دار

ماموران با در اختيار داشتن تصوير متهم موفق شدند او را شناسايي كنند. وي مجرمي سابقه‌دار به نام حسين بود كه پيش از اين به جرم كلاهبرداري و لواط دستگير شده و به زندان افتاده بود. در ادامه مخفيگاه وي حوالي ميدان شهدا شناسايي و او در يك عمليات ضربتي دستگير شد. در مخفيگاه متهم تعدادي كارت عابربانك پيدا شد كه بررسي‌ها نشان مي‌داد متعلق به افراد معتاد و كارتن‌خواب است.

متهم اعتراف كرد كه با پرداخت مبلغي اندك به اين افراد توانسته به اسم آنها حساب باز كرده و كارت عابربانك بگيرد. مأموران با بررسي گردش مالي اين حساب‌ها موفق به شناسايي 48نفر شدند كه طعمه سرهنگ قلابي قرار گرفته بودند. عجيب اينكه بيشتر اين افراد به تصور اينكه متهم واقعا مأمور پليس بوده و ممكن است آبرويشان برود، جرأت نكرده بودند از او شكايت كنند. مرد كلاهبردار در جريان بازجويي‌ها همدستانش را كه 2زن به نام‌هاي زهرا و صغري بودند شناسايي كردند.

آنها پس از دستگيري اعتراف كردند كه در خيابان با حسين آشنا شده و بعد از شنيدن نقشه‌اش تصميم گرفته بودند با او همكاري كنند. آنها مي‌گفتند كه سرهنگ قلابي پس از هرسرقت به هركدام از آنها 500هزار تومان دستمزد پرداخت مي‌كرد و چون از او مي‌ترسيدند جرأت نمي‌كردند اعتراض كنند.

  • شاكيان بيايند

به گفته سرهنگ كارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بررسي گردش مالي حساب‌هاي در اختيار متهم نشان مي‌دهد كه او با اين شگرد بيش از 400ميليون تومان كلاهبرداري كرده و از آنجا كه احتمال مي‌رود افراد بيشتري در دام او افتاده باشند، قاضي پرونده مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره او را صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به اداره پنجم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند يا با شماره‌ تلفن‌هاي 51055505و 51055408تماس بگيرند.

کد خبر 387159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha