همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: در حالی که پایبندی ایران به برجام تایید شده و بیش از هشت مرتبه عمل به تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفته و تمام دنیا بر غیرقابل مذاکره بودن برجام اذعان دارند، درباره موضوعات موشکی و منطقه ای صحبت می کنند، در حالی که این موضوعات مورد مذاکره نیست.

به گزارش  مهر، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم ملی یوم الله ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی آمریکا گفت: درود می فرستم به شهدای انقلاب، شهدای ۱۷ شهریور، شهدای مقابله با تهدید های تجزیه طلبانه، شهدای جنگ تحمیلی، شهدا هسته ای، شهدای مدافع حرم و شهدای سال ۷۸  و پس از آن که در جای جای سنگرهای شهید داده ملت ایران، جای پای آمریکا قابل مشاهده است.

وی افزود: دفاع های جانانه ایرانیان در برابر سیاه و سفید، دموکرات و جمهوری خواه، که در دوران چند قطبی و تک قطبی آمریکا، از ملت ایران به چشم خورده و این خون ها تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

اهم اظهارت شمخاني به اين شرح است:

*ملت ایران رکورد دار ناکام کردن توطئه های آمریکایی ها در ذهن جهانیان و مسلمانان است. دخالت آمریکا پیش از ۱۳ آبان برای فرصت سوزی علیه مردم ایران، هم در کودتای ۲۸ مرداد، در تحمیل قانون تحقیر آمیز کاپیتولاسیون و همچنین پشتیبانی از حکومت مستبد پهلوی در ذهن مردم ثبت شده است.

*اقدامات آمریکا نتیجه ای غیر از این نداشته که بگویند ایران از قبل قدرتمند تر شده است. آنچه نصیب آنها شد، هزینه و شکست بود و برای ملت ایران عزت، اقتدار و جبران تحقیر گذشتگان به واسطه تکیه بر قدرت لا یزال الهی است که در مقاومت مردم مجسم است.متاسفانه عدم عبرت گیری از گذشته روزی آنها را به سمت رونمایی از مادر بمب ها و امروز به سمت مادر تحریم ها سوق می دهد که اینها بدنام ترین مادرهای تاریخ هستند که هردو قدرت اقتصادی، هسته ای و اقتدار ملت ایران را هدف قرار گرفته است.

* وقتی که درخواست گفتگو از رئیس جمهور چنین ملتی صورت می گیرد، نشان دهنده یأس آمریکا در مقابله با ملت ایران است. عدم منطقی بودن آمریکا همین جاست که به ملت ایران اهانت کرده و همزمان درخواست گفتگو آن هم از طرف کسی که ملت آمریکا و برخی سیاستمداران آن نسبت به سلامت انتخاب وی شک و تردید دارند داده می شود، کسی که در تحقق ایده های داخلی و خارجی انتخابات خود شکست خورده و در چنین دورانی حرف های تک قطبی‌گرایانه می زند، در حالی که می داند خود و متحدانش توان فعال سازی لاف‌هایشان را ندارند.

*برای مردم ایران و منطقه مشخص شده که پس از ناکامی های ایالات متحده در افغانستان و عراق، اینها در آن سوی دنیا فقط لاف می زنند.می خواهند از فردی مانند ترامپ در ذهن ملت ها شخصی دیوانه ترسیم کنند، در حالی که در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شده که در تاریخ انقلاب نه در دوران فعلی، بلکه در دوران تک قطبی و حتی زمانی که جهان دوقطبی شرق و غرب وجود داشت، آمریکا علیه ایران خباثت به خرج می داد اما ملت ایران همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

*امروز در حالی که پایبندی ایران به برجام تایید شده و بیش از هشت مرتبه عمل به تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفته و تمام دنیا بر غیرقابل مذاکره بودن برجام اذعان دارند، درباره موضوعات موشکی و منطقه ای صحبت می کنند، در حالی که این موضوعات مورد مذاکره نیست. آمریکا باز هم شر و شورهایی بیان کرده و تحریم های جدید علیه ملت اعمال می کند.

کد خبر 387251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha