همشهری آنلاین: مشاور مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور لبنان گفت لبنان به برکت مقاومت یکی از امن ترین کشورهای عربی منطقه است.

دیدار مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور لبنان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از بیروت ،علی اکبر ولایتی شب گذشته با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار و با وی درباره روابط دوجانبه و تحولات جاری منطقه گفتگو کرد.

ولایتی در این دیدار ضمن تبریک پیروزی های دولت لبنان در عرسال و مناطق شرقی این کشور علیه تروریست ها تاکید کرد: این پیروزی ها نشان دهنده کفایت سیاسی و اقتدار دولت لبنان است. اینکه در زمان ریاست جمهوری میشل عون ائتلاف بین نیروهای سیاسی صورت گرفته یک پیروزی بزرگ برای لبنان است.

مشاور مقام معظم رهبری ضمن اعلام دوباره دعوت آقای روحانی از رئیس جمهور لبنان برای سفر به کشورمان، ابراز امیدواری کرد این سفر به زودی و در فرصت مناسب صورت پذیرد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش فعالانه‌ای در حل بحران آوارگان سوری ایفا و کمک کرد تا آنها به کشورشان بازگردند و ایران نقش موثری در برقراری ثبات و امنیت در منطقه دارد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 600 هزار آواره سوری در خاک لبنان زندگی می‌کنند و بیروت بیش از این قادر نیست تبعات آوارگی سوری‌ها را بپذیرد بنابراین باید برای حل این موضوع اقدام منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شود.

رئیس‌جمهوری لبنان تصریح کرد: بیروت از مجامع بین‌المللی و سازمان ملل متحد می‌خواهد تا در راستای حل بحران پناهجویان سوری اقدام کنند. این در حالی است که برخی مواضع بین‌المللی با موضع دولت لبنان همراه نیست و این جای ابهام دارد و باعث شده است تا روند حل بحران با تاخیر مواجه شود.

کد خبر 387268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha