همشهری آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز و در آستانه سفر ۱۲ روزه آسیا از احتمال دیدار با همتای روس خود خبر داد و وی را فردی بسیار مهم دانست.

 ترامپ: پوتین فرد بسیار مهمی است

به گزارش ايرنا، دونالد ترامپ  در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال دیدار با رئیس جمهوری روسیه گفت: شاید با پوتین دیدار کنیم. پوتین فرد بسیار مهمی است چون می تواند در مورد کره شمالی به ما کمک کند.

ترامپ روز شنبه به وقت محلی، جزیره هاوایی آمریکا را برای سفری 12 روزه به مقصد چین، ژاپن، ویتنام، کره جنوبی و فیلیپین ترک می کند. کاخ سفید هنوز برنامه دیدار با پوتین را اعلام نکرده و روسیه نیز در میان کشورهای مقصد ترامپ نیست.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان این تور در چندین گردهمایی اقتصادی و اجلاس سران از جمله اجلاس سران عضو سازمان کشورهای همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (اپک) و اجلاس سران آمریکا - آسه آن حضور یافته و با رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین، شی جن پینگ همتای چینی خود، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار می کند.

ترامپ و پوتین در جریان اجلاس سران گروه 20 که اوائل تابستان و در هامبورگ آلمان برگزار شد دیدار کردند. این دیدار دوجانبه که ابتدا قرار بوده نیم ساعته باشد، بیش از 2 ساعت طول کشید.

  • کرملین: پوتین و ترامپ با محوریت سوریه دیدار می کنند

در همين حال، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد: مسئله سوریه در دستور کار دیدار آتی روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ویتنام قرار دارد.

به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز شنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد که مسئله سوریه به عنوان موضوع دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهوری روسیه و آمریکا از سوی دو طرف تحت بررسی قرار دارد و برای توافق در این باره تلاش می شود.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پسکوف نوشت: وضعیت سوریه و ارتقاء روند حل و فصل مسائل این کشور، مذاکره روسای جمهوری روسیه و آمریکا را می طلبد.

وی افزود: موضوعات برای گفت وگو میان پوتین و ترامپ زیاد است و به همین دلیل به نفع دو طرف خواهد بود که دیدار کاملی برای این منظور داشته باشند.

سخنگوی کاخ کرملین پیشتر گفته بود که احتمالا ترامپ و پوتین در حاشیه نشست اعضای سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسیفیک (اَپک)، دیداری دوجانبه خواهند داشت.

نشست اَپک جمعه آینده در شهر دانانگ ویتنام برگزار می شود.

کد خبر 387294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha