همشهری آنلاین: آکادمی فیلم اروپا در حاشیه جشنواره فیلم سویل فهرست نامزدهای سی‌امین دوره جوایز فیلم اروپا را اعلام کرد که از آن به عنوان معادل اروپایی جوایز اسکار یاد می‌شود.

Loveless

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، در بخش بهترین فیلم اروپا پنج فیلم برتر سال جاري ميلادي كه پيش‌تر جوایز اصلی جشنواره‌هاي کن و برلین را از آن خود کرده‌اند، با هم رقابت می‌کنند؛ «120 ضربان در دقیقه» به کارگردانی رابین کامپیو از فرانسه، «بدون عشق» آندری زویاگینتسف از روسيه، «بر جسم و روح» ایلدیکو انیدی از مجارستان، «مربع» روبن اوستلوند از سوئد و «سوي ديگر اميد» به کارگردانی آکی کوریسماکی از فنلاند.

چهار نامزد از پنج نامزد جايزه بهترین فیلم اروپا نمایندگان کشورهای خود در بخش فیلم خارجی‌زبان نودمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار هستند؛ «مربع» نماينده سوئد و برنده نخل طلایي هفتادمین دوره کن است، «بر جسم و روح» زمستان گذشته خرس طلايي جشنواره برلين را برد و نماينده مجارستان در اسكار است، «120 ضربان در دقیقه» نماینده فرانسه در اسکار و برنده جايزه بزرگ کن امسال و «بدون عشق» برنده جايزه داوران جشنواره کن و نماينده روسيه در اسكار 2018 است. «سوي دیگر امید» هم كه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان را برای کوریسماکی به ارمغان آورد، آخرین فیلم او در مقام كارگردان ست.

زویاگینتسف، انیدی، اوستلوند و کوریسماکی در بخش بهترین کارگردان اروپا هم نامزد شده‌اند و در این بخش با یورگوس لانتیموس (براي «کشتن گوزن مقدس») رقابت می‌کنند. در بخش بهترين فيلمنامه فيلم‌هاي «بدون عشق»، «بر جسم و روح»، «كشتن گوزن مقدس» و «مربع» در كنار فرانسوا اوزون برای «فرانتس» نامزد دريافت جايزه شده‌اند.

در بخش بهترین بازیگر مرد ژان-لویی ترینتینیان برای «پایان خوش» میشايیل هانکه، کالین فارل براي «كشتن گوزن مقدس»، ناول پرز بیسکایارت براي «120 ضربان در دقیقه»، کلاس بانگ براي «مربع» و جوزف هدر براي «خداحافظی با اروپا» رقابت مي‌كنند. در بخش بهترین بازیگر زن هم ایزابل هوپر و ژولیت بینوش در كنار سه نامزد ديگر حضور دارند.

بیش از سه هزار عضو آکادمی فیلم اروپا برندگان سی‌امین دوره جوایز فیلم اروپا را برمي‌گزينند و فهرست برترين‌ها 9 دسامبر در برلین اعلام مي‌شود. سال گذشته «تونی اردمان» مارن آدي از آلمان بهترين فيلم اروپا شد.

کد خبر 387301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha