این‌طور که معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده، صنایع آلاینده مجموعا ۴۰۰ هکتار از فضای پایتخت را دربرگرفته‌اند که بسیاری از آنها آلاینده به‌حساب آمده و به سلامت شهروندان و محیط‌زیست آسیب می‌رسانند.

به گزارش همشهري، قاضي مرتضي تورك با حضور در منطقه 18تهران، درخصوص وضعيت معادن شن و ماسه اين منطقه نيز مطالبي را بيان كرد و خواستار ساماندهي هرچه سريع‌تر آنها شد. اين معادن مهر‌ماه سال گذشته پس از مدت‌ها پيگيري به‌دليل انتشار غيرمجاز گردوغبار و ايجاد گودال‌هاي عميق با دستور دادستاني تعطيل شده‌اند اما همچنان طرح تفرجگاهي به جاي گودال‌هاي‌شان آغاز نشده است تا يك‌تهديد به شمار بروند.

اينطور كه معاون دادستاني تهران نيز گفت از مجموع 400هكتار مساحت صنايع آلاينده در پايتخت، فضايي بالغ بر 105هكتار آن در منطقه 18واقع شده و فعاليت اين صنايع براي شهروندان حكم سم و سيانور را دارد. تورك در نشست ارزيابي آخرين وضعيت معادن شن و ماسه كه با حضور نمايندگان نهادها و دستگاه‌هاي ذيربط به ميزباني شهرداري منطقه برگزار شده بود، ضمن بيان مطلب فوق افزود: هنوز معادن ساماندهي نشده‌اند.گفتني است با تعطيلي معادن 400هكتاري شن و ماسه جنوب غرب تهران، قرار بود كه بلافاصله طرح تفرجگاهي موسوم به تاكا به جاي آنها كليد بخورد كه هنوز مقدماتش فراهم نشده است.

کد خبر 387333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha