همشهری آنلاین: رئیس جمهور آمریکا از پادشاه عربستان سعودی خواست سهام شرکت ملی نفت آرامکو را در نیویورک عرضه کند.

Aramco

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ که به ژاپن سفر کرده است، گفت با پادشاه عربستان درباره عرضه سهام شرکت نفتی آرامکو در نیویورک صحبت کرده و آنها استفاده از بازارهای سهام آمریکا را مورد بررسی قرار خواهند داد.

ترامپ یک سفر ۱۲ روزه را به آسیا آغاز کرده و انتظار می‌رود در این سفر، کره شمالی موضوع اصلی دیدار وی با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و سایر رهبران آسیایی باشد.

رییس جمهور آمریکا همچنین در توییتی که روز شنبه 13 آبان ارسال کرد، عرضه اولیه سهام آرامکو را مورد توجه قرار داد و نوشت: برای آمریکا مهم است.

سایر سیاستمداران از جمله ترزا می، نخست وزیر انگلیس و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای جذب آرامکو به بازارهای سهام کشورشان تلاش کرده‌اند اما مذاکرات آنها محرمانه بوده است.

بازارهای سهام جهان تلاش می‌کنند شانس عرضه اولیه سهام غول نفتی آرامکو را داشته باشند. عرضه اولیه سهام آرامکو بزرگترین عرضه اولیه سهام در جهان خواهد بود و انتظار می‌رود چندین میلیارد دلار ارزش داشته باشد. بازار نیویورک در برابر رقیبان خارجی به خصوص بازار سهام لندن برای اینکه مکان عرضه سهام آرامکو باشد، به شدت رقابت می‌کند.

اگرچه مقامات سعودی برای انتخاب بازار نیویورک که سرمایه زیادی در آن وجود دارد، ابراز تمایل کرده‌اند اما تحلیلگران می‌گویند عرضه سهام آرامکو در آمریکا، دولت عربستان را در معرض شکایت‌ها و همچنین مقررات شرکتی سخت‌گیرانه قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، مقامات آرامکو در کنفرانسی که ماه گذشته از سوی دولت عربستان برگزار شد، اعلام کردند که همچنان در مسیر عرضه اولیه سهام در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ پیش می‌روند، اما هنوز درباره بازار خارجی که باید برای عرضه بین‌المللی سهام انتخاب کنند، تصمیم نگرفته‌اند.

کد خبر 387381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha