همشهری آنلاین: سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: ۲۳۰۰ پایگاه اورژانس و ۳۳ بالگرد اورژانس برای پوشش مراسم راهپیمایی اربعین، در حالت آماده باش هستند.

 به گزارش همشهري آنلاين، پیرحسین کولیوند افزود: اقدامات اورژانس کشور در هفت محور اصلی طراحی شده است كه  اولین محور ترویج فرهنگ اربعین است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: محور دوم نظم و امنیت است که نمود آن در انجام مانور و تشکیل تیم‌های واکنش سریع و CBRN مشخص است و در بحث فن آوری اطلاعات نیز ستاد هدایت درمان برای هماهنگی بین تیم‌ها راه اندازی شده است.

او افزود: محور سوم رعایت سنت‌ها و ارزش‌های ملت عراق است که با تشکیل جلسات با طرف عراقی، توافق خوبی صورت گرفت و تفاهم‌نامه ای در 15 بند به امضا رسید.

کولیوند گفت: مردم محوری موضوع بعدي است به اين معنا كه مردم خودشان باید برای برگزاری هرچه بهتر مراسم و راهپیمایی اربعین حسینی کمک کنند. همکاران ما در بخش اورژانس و بهداشت و درمان، هم داوطلبانه برای خدمت به زائرین اربعین حسینی حضور پیدا کردند و در این زمينه از بسیج و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کردیم.

او افزود: محور دیگر، تسهیل گری است که با اقداماتی نظیر راه اندازی و آماده باش 2300 پایگاه اورژانس و 33 بالگرد اورژانس، آماده باش بیمارستان‌ها و مباحث بهداشتی و مدیریت بیماری‌های واگیر و غیره عملیاتی می‌شود.

کولیوند خاطرنشان کرد: مدیریت انتظار، محور بعدی اقدامات ما است. در اين زمينه، چهار ستاد و در کشور عراق نیز قرارگاه‌هایی را تشکیل دادیم و اتاق‌های فرماندهی و عملیاتی را کاملا فعال کردیم؛ در اين باره صدا و سیما کمک‌های زیادی کرد، تا متوجه شویم، چه انتظاراتی از ما می‌رود و چه باید کرد.

وي افزود: براي عملياتي شدن اقدامات، بین نهادها و واحدها هماهنگی خوبی برقرار شده است.

کد خبر 387439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha