همشهری آنلاین: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به این ‌که میزان آلایندگی هوای تبریز کاهش یافته است، گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب، باید دستگاه‌ها موضوع مدیریت مصرف سوخت را جدی بگیرند، چون با مدیریت و کاهش مصرف سوخت میزان آلودگی هوا نیز کاهش می‌یابد.

رحیم شهرتی‌فر

به گزارش ایسنا، رحیم شهرتی‌فر در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلان‌شهر تبریز با بیان این ‌که آلودگی تبریز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم است، اظهار کرد: خوشبختانه با آغاز به کار دولت تدبیر و امید موضوع کاهش آلودگی هوای تبریز در اولویت کاری مسئولان قرار گرفت و برای مقابله با این موضوع به طور جدی وارد شدند.

وی با اشاره به اصلی‌ترین علل آلودگی هوای کلان‌شهر تبریز، گفت: بخشی از آلودگی تبریز فرامنطقه‌ای و خارج از دست مسئولان مربوطه بوده و از سوی دیگر توزیع سوخت غیراستاندارد در بنزین و گازوئیل و مصرف سوخت نفت گاز در نیروگاه حرارتی و مصرف سوخت‌های بدون یورو در خودروهای سطح شهر زیاد بود که بعد از دولت تدبیر و امید این وضعیت بهبود یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه در وضعیت فعلی سوخت بنزین یورو 4 است و باید شعاع توزیع بنزین یورو 4 در تبریز افزایش یابد، چون بیشتر خودروهایی که به شهر تبریز با بنزین بدون یورو وارد می‌شوند و این امر باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نفت و گاز در اتوبوسرانی زیر 50 پی پی ام توزیع می‌شود، این در حالی است که پیش از این توزیع گازوئیل بالای 500 پی پی ام بوده و آلودگی هوا را در پی داشت.

وی یادآور شد: هم‌اکنون شرکت پتروشیمی و پالایشگاه تبریز برای کاهش آلودگی هوا اقدامات بسیار موثری انجام داده‌اند و توسعه‌ فضای سبز در تبریز نیز مورد توجه قرار گرفته است، امیدواریم شاهد افزایش سرانه فضای سبز نیز باشیم.

شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین سیاست‌گذاری، تلاش برای کاهش آلودگی هوا است و باید تعیین کنیم تا در چه شرایطی بایستی مدارس و ادارات تعطیل شوند.

کد خبر 387558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha