همشهری آنلاین: رییس سازمان بازرسی گفت : مراسم اربعین که چند سالی است با همکاری شهرداری تهران برگزار می‌شود امسال نیز به همت شهردار محترم و با تدبیر مسئولان عراقی در دو‌ شهر نجف و کربلا انجام می‌شود.

رییس سازمان بازرسی

به گزارش روابط عمومي سازمان بازرسي، شيرازي با شرکت در نشست خبري در بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات فعاليت‌هاي شهرداري تهران را در مراسم اربعين سال 96 تشريح كرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وي تصريح کرد: امسال نيز طبق سنوات گذشته عوامل شهرداري تهران که حدود 1500 نفر هستند ( 1000 نفر در شهر کربلا-500 نفر در شهر نجف) مستقر خواهند بود و با تعامل و هماهنگي‌هاي که ماه‌هاي قبل و پيرو جلسات با مسئولان عراقي بخصوص استانداران و شهرداران کربلا و نجف صورت گرفته قطعا خدمات مناسبي به زائران ارائه خواهد شد.

رئيس کميته نظارت بر مراسم اربعين 96 افزود: شهرداري تهران قطره‌اي از درياي عظيم تودهاي مختلف کشور عراق و دنيا در اربعين حسيني محسوب مي‌شود که اين مجموعه افتخار خدمتگزاري به زائران حسيني در کنار مسئولان عراقي را در دو شهر نجف و کربلا دارد و مراسم اربعين حسيني به عنوان نماد جهاني محسوب مي‌شود و در کشور عراق به خوبي برگزار مي‌گردد.

وي با اشاره به اينکه شهرداري تهران مفتخر است که مدال خدمتگزاري به زائران را در شهر کربلا و نجف دارد، گفت: از اين بابت بايد از مسئولان عراق تشکر کنيم ضمن اينکه از همکاري صميمانه و خوب استانداران و شهرداران کربلا و نجف نيز تقدير مي شود که بستر اين خدمتگزاري را براي عوامل شهرداري تهران فراهم کردند.
شيرازي با اشاره به همکاري مسئولان دو شهر نجف و کربلا با شهرداري تهران و تامين اسکان و تغذيه نيروهاي شهرداري تهران،بيان کرد: اين امر نشان دهنده عمق هماهنگي صورت گرفته شهرداري تهران با مسئولان عراقي است و در اين زمينه شهرداري تهران از استانداران و شهرداران کربلا و نجف قدرداني مي‌کند.
رئيس سازمان بازرسي شهرداري تهران افزود: با توجه به برخي از مشکلات سال گذشته، امسال جلساتي با مسئولان عراق(استانداران و شهرداران کربلا و نجف) براي رفع اين مشکلات برگزار شد و مسئولان عراقي در اين زمينه نهايت همکاري را داشتند که از آن جمله مي‌توان به برگشت زائران از کربلا اشاره کرد که در همين زمينه تمهيداتي در نظر گرفته شد و اتوبوس‌هايي براي برگشت زائران در نظر گرفته شد که اين اتوبوس‌ها در مسير برگشت زائران را در سه مسير (کربلا به حله- نجف به کوت- کوت به مرز) جابه جا خواهند کرد.
وي افزود: همچنين خدماتي از جمله تامين سرويس بهداشتي و حمام، تغذيه و اسکان زائران در 4 مرز مهران،شلمچه،خسروي و چزابه در نظر گرفته شده است.

  • حضور عوامل شهرداري در کشور عراق بدون حق ماموريت و دست مزد

شيرازي اضافه کرد: امسال نه تنها خدمات در کربلا و نجف کاهش پيدا نکرده است بلکه فرايند خدمتگزاري منظم تر شده و خدمات تشکيلاتي تر شده ضمن اينکه عوامل اعزام شده از سوي شهرداري هيچ حق ماموريت و حقوقي را براي حضور و خدمات رساني در کربلا و نجف دريافت نمي‌کنند و به صورت دواطلبانه حضور پيدا کرده‌اند.

  • محور برنامه هاي شهرداري مديريت هزينه ها و صرفه جويي است

 

رئيس کميته نظارت بر مراسم اربعين 96بيان کرد: محوريت امسال براي اجراي برنامه‌‌هاي اربعين حسيني،صرفه جويي و مديريت هزينه‌ها است و با کمال افتخار با مديريت خوبي که صورت گرفته شاهد صرفه جويي در هزينه‌ها هستيم و تلاشمان اينست که بر اساس اعتبارات مصوب شوراي شهر تهران اقدام کنيم.

وي در پايان گفت: احساس مي‌شود عده‌اي به دنبال اين هستند که با غرض ورزي‌هاي کودکانه بين روابط عراق و ايران خللي ايجاد کنند که بايد با قاطعت بگويم که هيچ کس نمي‌تواند رابطه‌اي ايران و عراق خللي ايجاد کند چرا که محور مشترک دو کشور ايران و عراق، حضرت اباعبدالله حسين (ع) و مکتب حسيني است و هيچ کس نمي‌تواند در اين رابطه نفوذ کند.

 

کد خبر 387561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha