همشهری‌آنلاین: پلیس روسیه اعلام کرد، بیش از ۴۰۰ فعال در سراسر این کشور را به خاطر راهپیمایی غیرقانونی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستگیر کرده‌است.

 این تظاهرات پس از آن برگزار شد که "ویاچسلاو مالتسف"، فعال سیاسی و اپوزیسیون رادیکال در وب‌سایت خود خواهان برگزاری تظاهرات گسترده در سراسر روسیه شد و از حامیانش خواست تا "انقلاب مردمی را برای پایان بخشیدن به حکومت استبدادی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه" راه بیندازند.

"ویاچسلاو مالتسف"، فعال سیاسی و اپوزیسیون رادیکال  اوایل سال جاری میلادی به پاریس گریخت و سپس از سوی یکی از دادگاه‌های مسکو حکم دستگیری‌اش به اتهام تحریک افکار عمومی برای انجام اقدام هاي افراط‌گرایانه صادر شد.

براساس گزارش یک گروه نظارتی موسوم به"او.وي‌دي-اينفو"( OVD-Info ) که تظاهرات سیاسی در روسیه را نظارت می‌کند، 412 تن در مجموع دستگیر شدند که از این میان پليس ۳۷۶ تن را در مسکو و ۱۳ تن را در سن پترزبورگ بازداشت كرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،این گروه نظارتی همچنین اعلام کرد، افسران کمیته قدرتمند تحقیقات پلیس روسیه نیز که جرایم کیفری و جدی را بررسی می‌کند، بازداشتی‌ها را در پاسگاه‌های مختلف پلیس مورد بازجویی قرار دادند.

پلیس مسکو پیشتر اعلام کرده بود ۲۶۳ تن را به خاطر نقض قوانین شهروندی دستگیر کرده است. تعدادی از بازداشتی‌ها چاقو و تفنگ‌های سبک در دست داشتند که می‌توانست گلوله‌های پلاستیکی شلیک ‌کند.

روز یکشنبه 14 آبان هم‌چنین سالن تئاتر بولشویی به همراه چندین مغازه و هتل در مسکو اعلام کردند به دلیل هشدار بمب در پایتخت روسیه تخلیه شدند و در مجموع ۱۰ هزار تن مجبور به خروج از این مکان‌ها شدند.

در ماه‌های اخیر الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه که در مقابل پوتین در انتخابات سال آتی میلادی شرکت می‌کند، از حامیان خود خواست تا به راهپیمایی‌ دست بزنند که تعداد زیادی در اين راهپيمايي دستگیر شدند.

در ژوئن سال جاری میلادی بیش از هزار و ۵۰۰ تن از حامیان این اپوزیسیون در جریان تظاهرات یک روزه در سراسر روسیه دستگیر شدند.

کد خبر 387570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha