همشهری آنلاین: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد : وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی با وزیر دفاع جمهوری عراق آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی را بررسی و بر همکاری و تلاش بیشتر برای نابودی کامل تروریست ها تاکید کرد.

 حاتمی

به گزارش وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی در این گفت و گو، آزادسازی شهر القائم عراق و پیروزی های اخیر میدانی را به وزیر دفاع و ملت عراق تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد :به زودی امنیت در سراسر کشور عراق برقرار شود.

وی با بیان اینکه کاری که ارتش و مردم عراق انجام دادند در تاریخ مبارزات منطقه ثبت و ضبط خواهد شد، افزود: آمادگی خود را برای کمک به بازسازی عراق با بهره گیری از تمام ظرفیت ها اعلام می کنیم و شرایط لازم برای همکاری براساس تفاهمنامه ای که در سفر جنابعالی به تهران امضا شد، کاملا مهیاست.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی، از تلاش وافر وزیر دفاع و همه فرماندهان عراقی برای برقراری امنیت مراسم اربعین حسینی (ع) تشکر و قدردانی کرد.

وزیر دفاع عراق نیز در این گفت و گوی تلفنی با تبریک انتصاب امیر حاتمی به عنوان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد : در این دوره شاهد توسعه همکاری های دفاعی بین دو کشور ایران و عراق باشیم.

سرلشکر عرفان محمود الحیالی پیروزی ارتش عراق بر تروریست های تکفیری را پیروزی همه ملت های منطقه دانست و تصریح کرد: این گروه های تروریستی موجب بی ثباتی و ناامنی در منطقه شدند و امیدواریم در آینده شاهد ریشه کن شدن این تروریست ها به طور کامل باشیم.

وی اظهار داشت: حمایت ها و پشتیبانی های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت و ثبات در عراق و منطقه را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد.

وزیر دفاع عراق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام پیاده روی اربعین حسینی تاکید کرد: به همه فرماندهان دستور داده ام که نهایت سعی و تلاش خود را برای برقراری امنیت زائرین به بهترین نحو به کار گیرند.

سرلشکر الحیالی در پایان این گفت و گوی تلفنی از امیر سرتیپ حاتمی برای سفر به عراق دعوت کرد.

کد خبر 387594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha