همشهری‌آنلاین: یکی از نمایندگان حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه اعلام کرد، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه باید درباره اتهام‌های مطرح شده در اسناد "پارادایز" مبنی بر وجود هشت شرکت وابسته به نزدیکان ییلدیریم در جزیره مالتا، یکی از پناهگاه‌های امن مالیاتی پاسخ دهد.

 نائق اوزترک، نماینده حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه اعلام کرد: نخست‌وزیر ترکیه باید هرچه سریع‌تر به مردم درباره اتهام‌هاي مطرح شده علیه خویشاوندان و نزدیکانش توضیح دهد.

براساس اسناد منتشر شده که با همکاری یک روزنامه آلمانی با کنسرسیوم بین‌المللی تحقیقاتی خبرنگاران تهیه شده است، هشت شرکت در جزیره مالتا وابسته به پسران، عموها و برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌ها ییلدیریم وجود دارد.

جزیره مالتا به عنوان یکی از پناهگاه‌های امن مالیاتی شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه حریت،اکرم و بولنت ییلدیریم پسران نخست‌وزیر ترکیه درکل ۵ شرکت در این جزیره دارند.

یکی از شرکت‌ها، شرکت دریایی "عقاب سیاه" است که در اکتبر ۲۰۰۷ ثبت شده و به خرید و فروش کشتی‌های دریایی می‌پردازد.

اسناد لو رفته که به آن لقب "اسناد پارادایز" یا "بهشت" داده شده حاوی ۱۳.۴ میلیون سند است که عمدتا از یک شرکت فراساحل به بیرون درز کرده است.

مثل اسناد پاناما که سال پیش منتشر شد، این اسناد به دست روزنامه آلمانی زودویچه تسایتونگ رسید که از کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌گاران کاوشگر خواست بر این تحقیقات نظارت کنند.

افشاگری‌های انجام شده تنها بخش کوچکی از افشاگری‌ها است که امور مالی و مالیاتی صدها فرد و شرکت را برملا می‌کند.

بسیاری از مطالبی که منتشر خواهد شد بر این متمرکز است که چگونه سیاستمداران، شرکت‌های چند ملیتی، چهره‌های سرشناس و کسانی که سرمایه‌های عظیم دارند با استفاده از ساختار پیچیده‌ای از تراست‌ها، بنیادها و شرکت‌های صوری پول خود را از مسئولان مالیاتی مخفی می‌کنند یا معاملات خود را در هاله‌ای از مخفی‌کاری پنهان می‌کنند.

کد خبر 387682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha