سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نگارخانه آریا این روزها میزبان نمایشگاه «آثار کوچک، استادان بزرگ» است که شامل ۴۰ اثر از استادان مدرنیست می‌شود

Aria

این نگارخانه تا پایان آبان‌ماه از علاقه‌مندان هنرهای تجسمی میزبانی می‌کند.

به گزارش همشهري آنلاين، در این نمایشگاه که در پی تصحیح دیدگاهی اشتباه درباره ابعاد آثار مهم است، 40 اثر طراحی و نقاشی از گارنیک درهاکوپیان، ابوالقاسم سعیدی، منیر فرمانفرماییان، بهمن محصص، داوود امدادیان، ناصر اویسی، قاسم حاجی‌زاده، شهلا حبیبی، علی‌اکبر صادقی، بهجت صدر، فریده لاشایی، رضا مافی، اردشیر محصص، سیراک ملکونیان، نیکزاد نجومی، مهدی ویشکایی و منوچهر یکتایی به نمایش درآمده است.

بیشترین تعداد آثار این مجموعه به صدر تعلق دارد. در هفت قاب کوچک او مناظری طبیعی به شکلی کاملا آزاد با موادی مانند آبرنگ، جوهر، مدادرنگی و... دیده می‌شود که برخوردی بسیار ساده با موضوع دارند و برخي از آنها به عنوان اتود کار نهایی در نظر گرفته شده‌اند. صادقی چهار اثر در ابعاد A5 دارد که با مداد روی مقوا کشیده شده و در هر کدام از آنها بخش‌هایی از یک فیگور دیده می‌شود؛ فیگورهای آشنا با لباس رزم که لکه‌های قرمزرنگ آنها را خونین کرده است.

سه اثر از محصص روی دیواری با رنگ سبز قرار گرفته تا جلوه‌اي دیگر به نمایشگاه ببخشد و پسرعموی او اردشير هم در سه تابلو فیگورهایی ساده با روان‌نویس روی مقوا کشیده است. دو نقاشیخط کوچک از مافی که با رنگ روغن روی چوب به وجود آمده، دو نقاشی از حبیبی که با ورق طلا به وجود آمده‌اند و دو اثر از فرمانفرماییان شامل یک طراحی ساده با مرکب و یک اثر با شیشه و آینه نمونه‌های دیگری از آثار این مجموعه هستند.

یک بخش قابل توجه دیگر نمايشگاه دیواري قرمزرنگ است که دو اثر از یکتایی روی آن نصب شده است؛ یکي با طول و عرض حدود 40 سانتیمتر و دیگری بیش از 120 سانتیمتر. این دو اثر با ابعاد بسیار متفاوت کنار هم قرار گرفته‌اند تا مخاطب امکان مقایسه میان کار کوچک و بزرگ هنرمند را داشته باشد. نمایشگاه «تابلوهای کوچک، استادان بزرگ» تا 30 آبان در نگارخانه آریا در خیابان ولی‌عصر ، بالاتر از شهيد بهشتی، کوی زرین، پلاک 10 برقرار است.

کد خبر 387726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha