همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهور دستور داد تا با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی دلایل و موانع پیش‌روی خصوصی سازی بررسی و آسیب‌شناسی شود.

جهانگیری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری  در جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، گزارش رئیس سازمان خصوصی سازی درباره نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد شرکت‌های واگذار شده توسط آن سازمان به بخش خصوصی، را مفید و مثبت ارزیابی کرد.

وی با بیان این که خصوصی سازی یکی از سیاست‌های قطعی نظام است، گفت: لازم است در این زمینه آسیب شناسی انجام شود تا مشخص شود که موانع پیش روی خصوصی سازی و واگذاری چیست و آیا این برنامه مطابق انتظارات اجرا شده است یا نه؟

معاون اول رئیس جمهوری همچنین با تاکید بر اهمیت بررسی و ارزیابی عملکرد شرکت‌های واگذار شده، خاطر نشان کرد: ارزیابی عملکرد این شرکت‌ها و مقایسه روند اداره این بنگاه‌ها پیش و پس از واگذاری نشان می‌دهد که آیا واگذاری‌ها موفق بوده‌اند یا نه؟

جهانگیری از دبیرخانه این شورا خواست جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی و دیگر بخش‌های مرتبط برگزار کند و با آسیب شناسی واگذاری‌های انجام شده، روند انجام کار خصوصی سازی را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی با تاکید بر این که خصوصی سازی باید با سلامت کامل انجام شود، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و ارکان نظام باید برای تحقق سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و اجرای مناسب خصوصی سازی همکاری و تمام تلاش خود را به کار گیرند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین به اقدامات دولت تدبیر و امید برای بهبود عملکرد خصوصی سازی و روند واگذاری‌ها اشاره و اظهارکرد: از ابتدای دولت یازدهم تصمیم گرفته شد که هیچ واگذاری در قالب رد دیون انجام نشود.

کد خبر 387733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha