همشهری آنلاین: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام تمهیدات لازم برای کاهش یا رفع مشکلات، موانع و نواقص زیرساخت های حوزه اربعین استان ایلام از سال گذشته در دستور کار مسئولان قرار گرفته و پیشرفت‌های مناسب نیز حاصل شده است.

سید عبدالرحیم موسوی

 

به گزارش ایرنا، امیر سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی روز سه شنبه در بازدید از مرز مهران اظهار کرد: امسال با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم با همکاری همه عوامل و حوزه ها بخش عمده ای از مشکلات و نواقص اربعین مرتفع شده است.

وی افزود: امسال با مدیریت آئین های اربعین و افزایش زیرساخت های لازم راهپیمایی بزرگ زائران اربعین با شکوه، نظم و امنیت خاصی در مرز مهران در حال برگزاری است.

موسوی یادآور شد: همه عوامل و دستگاه های مرتبط با حوزه اربعین با محوریت نیروی انتظامی پای کار بودند تا این حماسه بزرگ رخ دهد و تلاش و پیگیری و حساسیت مسئولان استان ایلام برای برگزاری مطلوب اربعین قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: همانطور که همه تمهیدات و امکانات برای عزیمت زائران به عراق در نظر گرفته شد برای بازگشت آنان به کشور نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است.

جانشین مرزبانی ناجا نیز گفت: از دیروز بازگشت زائران به کشور آغاز شده و هر لحظه بر شمار آنان در مرز مهران افزوده می شود.

سردار محمدقاسم تقوی با اشاره به تعامل با دولت عراق در زمینه تردد زائران، یادآور شد: تردد زائران در مرز بدون کوچکترین مشکلی و با نظم خاصی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: تاکنون 2 میلیون تردد از مرزهای سه گانه انجام شده که نزدیک به یک میلیون از این زائران از مرز مهران تردد کرده اند.

به گفته تقوی هماهنگی خوبی بین نیروهای مسلح برای سهولت در تردد زائران و ایجاد نظم و امنیت زائران و مرز وجود دارد.

وی تاکید کرد: عبور زائران بدون روادید از مرز امکان پذیر نیست و این موضوع باعث رضایت مسئولان دولت عراق شده است.

وی حضور، پیگیری و تلاش مداوم مسئولان ارشد استانی، انتظامی و نظامی ایلام در مرز مهران برای رسیدگی به امور تردد زائران را ستودنی دانست.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون و 123 هزار و 342 نفر از طریق مرز بین المللی مهران برای شرکت در آیین اربعین حسینی تردد داشته اند که از این تعداد 914 هزار و 738 نفر از کشور خارج و 208 هزار 604 نفر نیز از این مرز وارد کشور شده اند.

کد خبر 387734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha